når hvalpen flytter ind
Fra : tom nielsen

Dato : 30-05-04 20:24

Hejsa,

Søger lidt (meget) information om hvad man kan gøre for og med sin hund når
den flytter ind. Den skal bl.a. trænes til at være alene hjemme når jeg er
på arbejde, og når det skal ske kunne jeg forestille mig at det ville være
godt at kunne holde øje med den. og lade den være hjemme i korte perioder
til at starte med. (altså bruge sommerferien på trænningen)

Hvilket "trænnings"-program kan man bruge, hvor kan man lære mere ?
(internet eller bøger)

pft Tom

Fra : Nilleslyst

Dato : 30-05-04 21:49

Prøv at se på www.netdyredoktor.dk og gå ind under "hundeskolen", der kan du
finde mange gode artikler om hundetræning og hundeadfærd.
mvh Anelise

Fra : MGA

Dato : 30-05-04 21:59

"tom nielsen" <toms.news2@boholte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at starte med. (altså bruge sommerferien på trænningen)
>
> Hvilket "trænnings"-program kan man bruge, hvor kan man lære mere ?

Hej Tom!

Se her:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/0144f6f12723ad7bc1256b27002f7405 -
ude i højre side er der en masse links til opdragelse osv - det er super
godt!
Læs også Mads Jørgensens: "Sådan tænker din hund" - en rigtig fin bog med
mange gode tips.

Mette

Fra : Pwh

Dato : 30-05-04 22:02

> [...]
> sommerferien på trænningen)
>
> Hvilket "trænnings"-program kan man bruge, hvor kan man lære mere ?

Roger Abrantes har skrevet en udemærket lille bog kun om emnet at
lærer hunden at kunne værer alene hjemme.
Den hedder simpelthen "Hunden alene hjemme" og kan anbefales.

/Jens