Positionere i forhold til centrum
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-04 21:52

Jeg er løbet tør for ideer til hvordan det kan lade sig gøre at
positionere en eller flere <div> i forhold til centrum af
browservinduet - hvordan gør jeg det ?

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Mads Møller

Dato : 31-05-04 01:53

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> --
> ..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
> 'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Hej Henrik

Jeg er ikke helt med på, hvad du helt præcis mener, men hvis du
skal have centreret noget på din side, kan du lave en tabel med 3
columns og en bredde på 100%. Du kan herefter arbejde i den
midtereste colum, hvorefter den hele tilden vil være centreret på
siden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-05-04 02:08

Mads Møller <mads.m@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> columns og en bredde på 100%. Du kan herefter arbejde i den
> midtereste colum, hvorefter den hele tilden vil være centreret på

Jeg vil gerne undgå tabeller og istedet bruge <div> og en CSS
position:relative eller absolute.

Dem vil jeg så gerne kunne positionere ud fra en horisontal og
verticalt centreret position = centrum af browseren.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-04 02:34

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> skrev :

>Dem vil jeg så gerne kunne positionere ud fra en horisontal og
>verticalt centreret position = centrum af browseren.

Kan du kun, hvis du kender højde og bredde på <div>.

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/centrer.htm
--
Knud