Kender I en udbyder, hvor det er tilladt a~
Fra : - christian

Dato : 30-05-04 22:08

Hej!

Vi er 10-15 lejligheder som gerne vil gå sammen om at købe en
ADSL-forbindelse!

Vi kan sagtens lave netværket selv og stå for driften af det!

Kender I en udbyder, hvor det er tilladt at dele en Internetforbindelse?

Hilsen
Carsten

Fra : Nic

Dato : 30-05-04 23:02

> [...]
>
> Vi kan sagtens lave netværket selv og stå for driften af det!
>
> Kender I en udbyder, hvor det er tilladt at dele en Internetforbindelse?

Tiscali / webspeed

Fra : - cjt

Dato : 31-05-04 13:30

Findes der ikke andre end Tiscali?

Når du skriver "Webspeed" går jeg ud fra at du mener "TDCs Webspeed"
og det må man ikke dele ud til andre hussstande!

Findes der ikke andre udbydere end Tiscali, hvor man må dele forbindelsen ud
?

Hilsen
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 10:14

"- christian" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:40ba4d2d$0$479$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bolignet_priser

Fra : - cjt

Dato : 31-05-04 13:36

TDC ejer og servicerer alt aktivt udstyr på anlægget. Hver beboer afregner
direkte med TDC, og da TDC jo har en masse arbejde/risiko ved det - er
prisen ret høj.

Vi kan spare flere penge på selv at eje alt udstyr på netværket og stå for
opkrævningen osv.

Kender I ikke andre end Tiscali, hvor man må dele Internet-forbindelsen ???

Hilsen
Carsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-05-04 13:39

Uheldigvis faldt - cjt over tastaturet og skrev derved følgende:

> Kender I ikke andre end Tiscali, hvor man må dele
> Internet-forbindelsen ???

Du skal bare have en erhvervslinje og så oprette en Internet
Laugh/forening.

Claus

Fra : - cjt

Dato : 02-06-04 22:09

Har lige ringet til TDC i dag!
I kundeservice siger de, at selv om man er en forening og bestiller
erhvervsabonnement - så må man ikke dele forbindelsen til husstandene!

Hilsen
Carsten

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-06-04 09:57

"- cjt" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> skrev:

> Har lige ringet til TDC i dag!
> I kundeservice siger de, at selv om man er en forening og
> bestiller erhvervsabonnement - så må man ikke dele forbindelsen
> til husstandene!

Det er også korrekt. Det følger ret klart af vilkårene. Se pkt. 2:

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/2665_Abon_vilkaar_internetadgang_via_ADSL.pdf

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Per

Dato : 01-06-04 08:58

> [...]
>
> Vi kan sagtens lave netværket selv og stå for driften af det!
>
> Kender I en udbyder, hvor det er tilladt at dele en Internetforbindelse?

Du bestiller bare en Bredbånd pro hos TDC. Den fås op til 8Mbit.

Fra : - cjt

Dato : 02-06-04 22:07

Er du sikker på at man godt må dele den ud til flere husstande ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-04 00:44

skrev:

>Er du sikker på at man godt må dele den ud til flere husstande ?

Fra http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq :

»Må et TDC Bredbånd Professionel abonnement deles mellem flere
kunder?
Ja, en TDC Bredbånd Professionel forbindelse må gerne deles
mellem flere personer, som enten tilhører den samme husstand
eller den samme virksomhed. Det er ikke tilladt at give andre end
disse adgang.«

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : - cjt

Dato : 03-06-04 07:25

> Ja, en TDC Bredbånd Professionel forbindelse må gerne deles
> mellem flere personer, som enten tilhører den samme husstand
> eller den samme virksomhed.

Men ikke desto mindre siger TDC at hvis flere husstande går sammen i en
forening
dækker det ikke definitionen på at man tilhører samme husstand.
Så det må man ikke!

Er der kun Tiscali man kan tegne abonnement hos ?

Hilsen
Carsten

Fra : - cjt

Dato : 03-06-04 08:00

Jeg har talt med en jurist i TDC's juridiske afdeling.

Og de fatsholder at en forening ikke må dele en forbindelse!

Hilsen
Carsten

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-06-04 09:59

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> [...]
> mellem flere personer, som enten tilhører den samme husstand
> eller den samme virksomhed. Det er ikke tilladt at give andre end

Det er jo spørgsmålet om det gælder en forening. Vilkårene siger:

Pkt 2:
Abonnementet må ikke anvendes til formidling af trafik for
andre end kunden eller dennes husstand/virksomhed eller
en eventuel bruger.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Svanevik

Dato : 02-07-04 20:20

- christian wrote:
> [...]
>
> Vi kan sagtens lave netværket selv og stå for driften af det!
>
> Kender I en udbyder, hvor det er tilladt at dele en Internetforbindelse?

Hej Christian

Hos jay.net a/s kan du få en 2,3 Mbit/s symmetrisk forbindelse til 2000 kr. pr.
mdr. (ex. moms), inkl. fri trafik. Den må bruges til alt muligt, og du får så
mange faste IP-adresser som du kan dokumentere.

Det kræver dog at du bor på een af de centraler jay.net er på, hvilket p.t. er
de fleste TDC-centraler i københavn og omegn.

Mvh. Martin Svanevik (ansat hos jay.net)