lave forbindelse til database....
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 30-05-04 18:43

Hej
Jeg har indtil videre arbejdet med Access sammen med ASP, men har nu skiftet til
et webhotel der kun kører mySQL. Jeg er derfor ved at lave mine koder om. Jeg
har prøvet at etablere forbindelse til databasen men kan ikke rigtigt få det til
at virke.
Er der nogen der kan give min en kode til mySQL der svare til den til Access som
se sådan her ud:

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/cgi-bin/bruger.mdb")
Conn.Open DSN

Jeg har prøvet med denne her:

ConnString ="Driver=
{MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=xxx;UID=xxx;PASSWORD=xxx"
Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")
Conn.Open ConnString

men kan ikke få den til at virke.

--
Simon Moore Højer

Der er en skaber bag hver en kode...
Der er også en skaber bag vores klode!!!

Fra : Jan Bachman

Dato : 30-05-04 19:00

>men kan ikke få den til at virke.
Har du været her forbi?
http://www.connectionstrings.com/

/Jan

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-05-04 22:14

Hej Jan

Er det noget i stil med nedenstående du er ude efter ?
Det er godt nok sammen med php.

$DBNAME = '****';
$Host = '****';
$User = '****';
$Password = '****';

$connect = mysql_connect ($Host. ':' .$DBNAME, $User, $Password);

/* Vigtigt: Her vælges databasen */

mysql_select_db("****", $connect);

if (!$connect){
Print ("Ingen forbindelse til databasen. <br />");
exit;
}

Hilsen Martin

Fra : Simon Moore Højer