køb af hund
Fra : Icebabe

Dato : 30-05-04 18:16

jeg er fra kolding og vil gerne købe en lille chihuahuav, men ikke før
til oktober da jeg slal på ferie, den behøver ikke være med papire og
heller ikke så dyr, jeg har ikke bil så jeg kan ikke afhente for at
købe jeg håber at høre fra en eller anden

Fra : Tjinca

Dato : 30-05-04 22:17

"Icebabe" <bentanna@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke så dyr, jeg har ikke bil så jeg kan ikke afhente for at
> købe jeg håber at høre fra en eller anden

Undskyld mig, men havde du virkelig forstillet dig, at opdrætteren skulle
levere hvalpen til din hoveddør, uden at du først har set den an!!!?
Jeg tvivler på, at nogen ansvarlige opdrættere vil gå med til det (dertil
fødes der for få Chihuahua'er, så ventelisten er lang og opdrætterne kan
vælge og vrage mellem de interesserede købere). I værste fald, hvis en
skulle være så dum at gå med til det (Gud forbyde det!), hvad så med
risikoen for, at du får leveret en hund med fejl og mangler (såsom
sygdomme), og at I måske slet ikke passer sammen?.

Og så det sædvanlige, men meget relevante spørgsmål som tit bliver stillet.
Hvis du ikke har råd til transporten for at hente en hvalp, vil du så have
råd til at give hunden det liv, den nu engang har behov for, med dyrlæge,
foder og forsikring?

Tænk over det, og vær sød for fremtiden at poste lign. indlæg i en
markedsgruppe.

Venlig hilsen
Tjinca
....Der som tidl. fattig studerende, ikke tøvede med at tage rejsen fra
Sydsjælland til Nordjylland i tog, for at se sin kommende hvalp an, og for
derefter at hente hunden hjem på samme tur!