Giftige planter
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-05-04 12:31

Hej

I er nok snart ved at være trætte af alle mine spørgsmål, men jeg er
bange for at det bliver endnu værre, når vi finder Sirius og får ham
hjem.

Denne gang er det om giftige planter. Efter at have været rund på
nettet kan jeg regne ud, at vi mere eller mindre kun har giftige
planter.

Hvad gør I andre for at hunden ikke skal spise dem? For jeg antager,
at I ikke har ryddet haven og smidt alle stueplanterne ud?

Mvh Trine

--

Har I newfoundlænderhvalpe, så mail mig endeligt! Mailadressen er gyldig.

Fra : Jimmy

Dato : 30-05-04 16:30

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Hvad gør I andre for at hunden ikke skal spise dem?

Fjerner dem.

Hvis dine planter er decideret giftige ser jeg ingen grund til at spille
hazard med den lilles liv.

Det er blot min prioritering.

Mvh
Jimmy

Fra : Anette

Dato : 31-05-04 00:28

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:
> Hvad gør I andre for at hunden ikke skal spise dem? For jeg antager,
> at I ikke har ryddet haven og smidt alle stueplanterne ud?

Vi har godt nok kun haft hvalp en enkelt gang, men der var det ikke noget
problem. Kattekillingerne har vi til gengæld haft masser af, og det var
heller ikke noget problem.
Vi brugte samme princip som da vores børn var små. Indendørs flyttes de "
farlige" planter til en højde hvor de ikke kan nå dem og udendørs - et
hønsenet omkring bedet eller planten, indtil ungen er blevet så stor og
fornuftige at det ikke er nødvendigt at smage på verden for at finde ud af
den.

/ Anette

Fra : René Kofoed

Dato : 01-06-04 09:34

> [...]
>
> --
>
> Har I newfoundlænderhvalpe, så mail mig endeligt! Mailadressen er gyldig.

Hej Trine.

Øhh, kan du ikke skrive en liste med de giftige planter ??
Vores hunde æder meget græs, men har aldrig set, at de æder planter !!
Mvh Susanne.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 01-06-04 17:41

> Øhh, kan du ikke skrive en liste med de giftige planter ??
> Vores hunde æder meget græs, men har aldrig set, at de æder planter !!
> Mvh Susanne.

Her spiser hundene både græs og en hulens masse ukrudt mellem fliserne -
desværre ikke nok ;)
Derudover spiser Batman meget gerne Chili-planterne, citronmelisse og
isoitop (eller hvad den hedder) - helt til jorden.
Faktisk dufter han rigtigt godt efter nogle af de ting. Idag duftede han
af Karry, men hvad han har spist vides ikke endnu.

DKK havde en artikel om én, hvis hunde dyrkede kosttilskud i større
mængder - både i form at "kød" og grønt.
Vores har endnu ikke taget skade - tror også at når de er over den værste
nysgerrighed i hvalpealderen så er de fleste gode til selv at sortere
fra.

Her har de aldrig taget skade. Ejer dog ikke nogle stueplanter, men ved
ikke om noget i "junglen" udenfor er giftigt, men de har aldrig reageret
ved at få det op igen eller andre symptomer.

<http://www.netdyredoktor.dk/Gift_hund/GPV_Hund/Hund_Anemone/hund_anemone
..html> har lidt på deres liste, om den er gennemført vides dog ikke.

--
Annika P

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-04 18:05

"René Kofoed" <r-kofoed@email.dk> writes:

> Øhh, kan du ikke skrive en liste med de giftige planter ??
> Vores hunde æder meget græs, men har aldrig set, at de æder planter !!

Denne liste er udelukkende ting vi selv har, jeg har ikke skrevet
andre ned. Den er taget fra
http://www.aspca.org/site/FrameSet?style=User&url=http://www.aspca.org/toxicplants/M01947.htm,
hvor man kan finde mange flere. Den er dog på engelsk, men hvis man
ikke lige ved hvad det er for en plante, kan man bruge Googles image
search. Så kan man i hvert fald se planten.

Mvh Trine

Liljekonval. Amaryllis, Krokus, Påskelilje, Gladiolus, Hyacinth, Iris
Tulipaner, Alpevioler, Brændende, kærlighed, Hortensia, Julerose, Fingerbøl
Natskygger, Løg/purløg, Tomatplanter, Kristtjørn, Yucca, Aloe, Efeu, Azalea
Klematis, Drachena, Erantis, Julestjerne, Anemoner, Primula

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt