Olie eller fedt ?
Fra : Kim S

Dato : 30-05-04 11:29

Hvad (og hvorfor det ene fremfor det andet) skal man
behandle sadler og hovedtøj med, fedt eller olie ?

Mvh, Kim

Fra : taina

Dato : 30-05-04 12:15

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad (og hvorfor det ene fremfor det andet) skal man
> behandle sadler og hovedtøj med, fedt eller olie ?

Jeg har altid sværget til til olie, fordi jeg synes, at det gør læderet
blødere og mere lækkert. Men efter at min sadelmager har sagt, at olie godt
nok gør tingene blødere, men på længere sigt også ødelægger strukturen i
læderet, er jeg gået over til fedt.

Olie er dog fint til gammelt, stift læder - man skal bare være meget
opmærksom på, at læder, der er blevet "genoplivet" på den måde, ikke er
jordens mest holdbare

mvh. tina

Fra : Anet

Dato : 30-05-04 17:04

"taina" <tinachristoffersen(FJERN)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

(klip)

Jeg er mest til Kieffer Fedt. Det er rigtig godt. Jeg smører kun mine
læderting når jeg syntes at det er nødvendigt da læderet ellers bliver
ligesom "for mørt". Olien har netop den tendens til at gøre læderet "for
mørt.

--
~ Hilsen
Annette ~