Problem med $PHP_SELF
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 29-05-04 22:36

Hej NG,

Jeg er stødt ind i et irriterende problem med $PHP_SELF som jeg
har svært ved at løse. Min kode ser nogenlunde således ud:

<?php
$currentfile = $_SERVER["PHP_SELF"]; // henter
/site/galleri/index.php
if ($currentfile == "/site/galleri/index.php") {
echo "Dette er" . $currentfile;
}
?>

Hvorfor virker dette ikke. Hvis jeg udskriver $currentfile inden
if-sætningen skriver den netop /site/galleri/index.php, og så
burde if-sætningen da i realiteten være sand? Kan det have noget
med serverindstillingerne at gøre på nogen måde?

Med venlig hilsen,
Christoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-05-04 14:56

Christoffer Kjeldgaard wrote:
> [...]
> $currentfile = $_SERVER["PHP_SELF"]; // henter
> /site/galleri/index.php
> if ($currentfile == "/site/galleri/index.php") {

Hvad giver

<?php
var_dump($_SERVER["PHP_SELF"]);
?>

Tror _ikke_ php_self er /site osv... ellers ville den være sand.

Jo den burde være sand...

mvh
Johan

Fra : Lasse Madsen

Dato : 31-05-04 18:34

Johan Holst Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
&gt; > $currentfile = $_SERVER["PHP_SELF"]; // henter

> Hvad giver
>
> <?php
> var_dump($_SERVER["PHP_SELF"]);
> ?>
>
> Tror _ikke_ php_self er /site osv... ellers ville den være sand.

Det er det med at du har skrevet nogle mapper, for ellers ville den
være sand...

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 01-06-04 17:46

Hej igen,

I havde begge to ret. Der var sådan set ikke noget galt med det jeg
havde skrevet, men fejlen lå i, at hele udtrykket lå i en anden
if-sætning, der ikke var sand. Dum fejl!
Men mange tak skal I alligevel have for hjælpen.

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard