IIS problem med WriteLine
Fra : Søren

Dato : 29-05-04 18:30

Jeg har et problem med filsystem objekter, særligt WriteLine.

Her er koden i forkortet form:
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath(filename)
Set f = fso.CreateTextFile(filespec,true,0)
f.WriteLine "Log: " & Now()
f.Close

Når jeg har uploadet det (b-one) er der ingen problemer, filen
bliver oprettet og der skrives til den uden problermer. Problemet
er når jeg tester lokalt på min IIS 5.1. Når jeg afvikler
asp-filen med denne koden får jeg timeout?

Jeg har forsøgt med sikkerhedsindstillingerne, hvor jeg tillader
at der skrives til filerm, men intet hjælper det. Er der nogen
der ved hvorfor, eller om der er noget jeg har overset???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 29-05-04 20:43

Søren wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har et problem med filsystem objekter, særligt WriteLine.

<snip : kode>

> [...]
> at der skrives til filerm, men intet hjælper det. Er der nogen
> der ved hvorfor, eller om der er noget jeg har overset???

Har du evt Norton Antivirus på din egen maskine. Indstillingen
Script Blocking er kendt for at forårsage asp-sider med fso at
hænger.
Hvis det er tilfældet, så prøv at slå Script Blocking fra.

/Torben

Fra : Søren

Dato : 29-05-04 22:51

> [...]
> hænger.
> Hvis det er tilfældet, så prøv at slå Script Blocking fra.

Torben, det løste problemet. Mange tak for løsningen.