model Helikopter flyvning
Fra : GrillBillerDK

Dato : 29-05-04 14:32

jeg kunne ikke lige finde en model gruppe..

men ellers..
har ham er ikke rimlig godt styr på sin model helikopter?

http://www.ircuser.org/files/RC_Chopper.wmv

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 29-05-04 15:50

Hej!
"GrillBillerDK" <grillbiller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg kunne ikke lige finde en model gruppe..
>

> men ellers..
> har ham er ikke rimlig godt styr på sin model helikopter?
>
> http://www.ircuser.org/files/RC_Chopper.wmv

Det kunne godt se ud til at han har prøvet det før

Morten

Fra : Henrik

Dato : 30-05-04 12:00

> [...]
> jeg kunne ikke lige finde en model gruppe..
>

> men ellers..
> har ham er ikke rimlig godt styr på sin model helikopter?

BLÆRERØV )

Henrik

Fra : b.lind

Dato : 30-05-04 14:08

Hmmmmm godt nok fantastisk, Så fantastisk at jeg tror det er fub men hvordan
det skulle være lavet ved jeg ikke.

Fra : Brian Jensen

Dato : 31-05-04 13:15

b.lind skrev:

> Hmmmmm godt nok fantastisk, Så fantastisk at jeg tror det er fub men
> hvordan det skulle være lavet ved jeg ikke.

Jeg tror nu godt det kan lade sig gøre.
Normalt vil den store propel jo blæse luften nedad (altså i retning af selve
maskinen), men når helikopteren flyver 'på hovedet' vil det jo resultere i at
maskinen bliver trykket mod jorden.

Men jeg tror at det på denne model er muligt at ændre på propelbladenes
drejning, sådan at de i stedet blæser opad (væk fra helikopteren), så det er
vel 'bare' et spørgsmål om at vende bladene rigtigt/forkert alt efter hvordan
helikopteren skal vende?

Men det er nok ikke en øvelse man skal kaste sig ud i de første par gange man
er ude og lege med sin nye helikopter, med mindre man da ligefrem svømmer i
penge.

--
Mvh.: Brian Jensen - www.briannospam.dk

Fra : Kenneth

Dato : 02-06-04 15:17

Nu er det jo ikke det "blæsevejr" som kommer under rotoren som skaber
opdriften, derimod er det profilet af bladet det er udformet ligesom en alm
fly vinge.... Der findes også Helikoptere der kan flyve på hovedet i
virkeligheden bland andet Lynx helikopteren..

Kenneth..

Fra : Flemming Kold

Dato : 31-05-04 07:05

Helt fantastisk....

Har for et par måneder siden købt en helikopter "næsten" magen til. Der går
nok et par år eller 10, inden jeg kommer til at flyve sådan...

--
Everything goes wrong...

Fra : Brian Jensen

Dato : 31-05-04 13:08

GrillBillerDK skrev:

> jeg kunne ikke lige finde en model gruppe..

Der findes desværre endnu ikke en dansk modelgruppe, så dit valg af gruppe
kunne ikke være bedre.

> men ellers..
> har ham er ikke rimlig godt styr på sin model helikopter?
>
> http://www.ircuser.org/files/RC_Chopper.wmv

Jo bestemt.
- Men for en der intet kender til den slags, ser det da vist mere ud til at
han ikke spor kontrol over maskinen.

--
Mvh.: Brian Jensen - www.briannospam.dk

Fra : Claus Hansen

Dato : 08-08-04 20:32

Brian Jensen wrote:

> [...]
>

> Jo bestemt.
> - Men for en der intet kender til den slags, ser det da vist mere ud til at

Det der er skam ikke den store kunst men hvis i vil se nogle der er helt
hjernedøde i den retning så hent et par videoer med alan szabo jr.
herfra http://www.augustoheli.com/videostuff/videoarchive/default.asp
F.eks den der hedder noget med vegas fun...

Til dem der gerne vil vide mere om det her kan jeg anbefale at starte på
www.rc-heli.dk og bagefter kigge på www.rc-unionen.dk

Fra : Claus Hansen

Dato : 08-08-04 20:39

Claus Hansen wrote:

> [...]
> F.eks den der hedder noget med vegas fun...
>
> Til dem der gerne vil vide mere om det her kan jeg anbefale at starte på
Oups blandede lige nogle links sammen så det link der allerede er
skrevet herinde er det samme jeg henviser til...Jeg vader i links for
tiden til sådanne klip men kig lidt på dem der er derinde og tro mig det
er ikke fup jeg har set utallige eksempler på den slags flyvning i
levende live! ;)