proxy og p2p ?
Fra : børge bojsen

Dato : 29-05-04 13:44

Hej gruppe.

Jeg er egentlig nysgerrig efter om det kan lade sig gøre og "gemme" sig ved
p2p. Kan det lade sig gøre at bruge en proxy ? Jeg har hørt om Mute og er
også ved at kigge lidt på det, men det er ikke særligt hurtigt endnu. Ser
frem til jeres svar.

M.v.h

Børge

Fra : Kent Friis

Dato : 29-05-04 15:31

Den Sat, 29 May 2004 14:44:15 +0200 skrev børge bojsen:
> Hej gruppe.
>
> Jeg er egentlig nysgerrig efter om det kan lade sig gøre og "gemme" sig ved
> p2p. Kan det lade sig gøre at bruge en proxy ?

Du har aldrig set log-filen fra en proxy? Den indeholder både hvem
der connecter, hvor der connectes hen, tispunkter, og (hvor det er
muligt) hvilken fil der hentes.

Mvh
Kent

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 29-05-04 16:38

Kent Friis wrote:

> Du har aldrig set log-filen fra en proxy? Den indeholder både hvem
> der connecter, hvor der connectes hen, tispunkter, og (hvor det er
> muligt) hvilken fil der hentes.

Det kan man jo heldigvis selv konfigurere på de fleste proxy'er.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-05-04 16:46

Den Sat, 29 May 2004 17:37:45 +0200 skrev Allan Rasmussen:

> Det kan man jo heldigvis selv konfigurere på de fleste proxy'er.

Nej, det kan man kun selv konfigurere på sin egen proxy. Alle de andre
kan man ikke pille ved.

Og når spørgsmålet gik på at være anonym på P2P netværk (med andre ord,
overtræde lov om ophavsret, uden at kunne spores), så er der ikke nogen
fidus i selv at sætte en proxy op, for så er det alligevel hos en selv
fogeden kommer forbi.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 17:33

"børge bojsen" <eldiablo@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> også ved at kigge lidt på det, men det er ikke særligt hurtigt endnu. Ser

taget fra > http://www.emule-project.net/

P2P networks all rely on a direct connection of two users to transfer data.
To accomplish this the IP of the target client has to be known. This IP
makes the user identify and trackable. There are only two ways of
guaranteeing anonymity: routing the traffic over anonymizing proxy servers
or bouncing it across other clients.
Proxy servers have numerous disadvantages. They can be closed down, the
degree of anonymity depends on the trustworthiness of the admin and the
traffic they consume costs a lot of money. Let's assume an average 100.000
client eMule server. Each of the connected client causes 10kB/s traffic in
each direction. The server would have to cope with a transfer volume of
2.000MB (1,9GB) per second. No one can afford such servers.
Routing all traffic over third clients causes a similar problem as half of
the traffic would be used for anonymizing. This means that each user would
have to upload twice as much as now to keep the network's performance on the
current level.
At the moment a secure and sensible way of anonymity in a P2P network is not
feasible!

vh Jastrau