Uretfærdige hundeliv.
Fra : Holm

Dato : 29-05-04 12:08

Jeg har siddet og kigget i gamle og nye indlæg , og jeg synes der er nogle
gennemgående spørgsmål og problemer.

Jeg kan ikke lade være med at have ondt af vores hunde.
De skal virkelig kunne meget , og de skal til enhver tid bare behage os og
gøre som vi beder dem om .

Hvornår begynder vi menensker at leve med vores hunde i forståelse for deres
natur og deres behov ?..istedet for kun vore egne ?

Hunde er flokdyr!
De VIL blive ulykkelige når de adskilles fra os . Vi kvitterer med at
placere dem i små bure , i gangen , i bryggerset , i ensomme hundegårde
....adskilt fra flokken , og så spørger vi hvorfor vores hunde er frustrerede
og ødelægger alting.....???

Vi råber og skriger og skælder dem ud .
Vi forlanger at hvalpe bliver renlige i løbet af to dage ellers er de
problemhunde ....
Vi irriteres over at de "klistrer" op af os ....tænk at mennesker kan
foragte ægte kærlighed så meget ?

Vi forlanger at hunde ikke må være hunde , men perfekte vagtmænd , søde
kæledyr til vores børn , velopdragne , usynlige når vi ønsker det ,
individer uden egen fornemmelse for hvad de egentlig er...HUNDE.

Vi spørger : Hvorfor klør min hund sig ? Hvorfor bider den ? Hvorfor går den
flere gange rundt om sig selv før den ligger sig ned ..? Hvorfor knurrer den
af noget ? Hvorfor jagter den katten ?....altsammen spørgsmål som egentlig
er ok ...men som blot fortæller at hunden bare er en hund ....Den opfører
sig bare som en hund gør....

Jeg vil ønske for alle hunde at vi mennesker bliver i stand til at forstå at
vi ikke bare kan anskaffe os en hund , og regne med at den kan gøre alle de
ting hunde normalt IKKE er skabt til : at være alene , at blive sat udenfor
flokken , at få tøj på , at få maden serveret i fine skåle , at få kemisk
behandlet mad , at udføre opgaver under straf og tvang , ....at blive
"straffet" for blot at være hvad de er ...hunde .

Hvis du taler til dyr vil de tale til dig og I vil lære hinanden at kende.
Hvis du ikke taler til dem kommer du ikke til at kende dem, og det du ikke
kender frygter du.
Hvad du frygter ødelægger du.

Chief Dan George

Med dyb respekt for vores hunde.
Venlig hilsen Holm

Fra : Pwh

Dato : 29-05-04 12:39

> Jeg har siddet og kigget i gamle og nye indlæg , og jeg synes der er
> nogle gennemgående spørgsmål og problemer.

*Snip et rigtigt godt indlæg*

> Med dyb respekt for vores hunde.
> Venlig hilsen Holm

Godt skrevet, det er da også primært for Tyson's skyld at jeg har
fået mig en hund mere i erkendelse af at hunden altså er et flokdyr.
Og når jeg nu ser de to banditter sammen, så ved jeg at det var den
rigtige beslutning, så må det bare koste den tid og penge der skal til.

/Jens (der ikke trives hvis hans dyr ikke gør det)

Fra : Kosmonauten

Dato : 29-05-04 12:57

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
<SNAPZ>
Hejsa Holm.
Kanon godt indlæg, så kan det vist ikke siges bedre.
En hund er en hund og skal have lov til at ha de særpræg der nu en gang
kendetegner det dyr det nu en gang er.

Jaaa, der er sagt meget fornuftigt fra indianernes side.
Bl.a. at alt levende har en sjæl og at man ikke skal tage mere fra naturen
end man skal bruge osv osv.....

Tak for indlægget.

Masser af hundehilsen
Martin & Laika

Fra : Marianne

Dato : 29-05-04 13:59

Hej Holm

Hvor er det rigtigt skrevet.

Hilsen
Marianne

Fra : MGA

Dato : 29-05-04 16:36

> Med dyb respekt for vores hunde.
> Venlig hilsen Holm

Dejligt filosofisk indlæg

Jeg er dog glad for at folk spørger i stedet for at handle - og måske
forkert!

Mette

Fra : Holm

Dato : 30-05-04 09:41

Hej Alle

Tak for jeres opmærksomhed , og støtte.

Ha´en god pinse med hundene....derude.

Venlige hilsener Holm

Fra : trinity

Dato : 02-06-04 15:12

Hej

Rigtigt godt skrevet )

Prøv at læse "Dus med din hund", der beskriver hunde som hunde er og
hvordan man har hund på hundens vilkår.
Den er skrevet at Eberhard "Turner"? Værd at læse)

Mvh
Trinity
"en hund er en hund til den dør"