mærkeligt problem med router
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 05:57

Hej'sa

Vi har fået et mærkeligt problem med vores router "ALLNET" vi har 2 xp
maskiner på vores net sammen med TDC adsl, har kørt fint men lige pludslig
har vi problmer med sider hvor vi skal logge ind , kan heller ikke komme ind
på itbutikken. Men hvis vi stætter nætkortet i adsl modemet er der ikke
noget
så køre det bare, har restet routeren men skal jeg også gøre det med
modemet og hvordan gør jeg det

Fra : Jimmy

Dato : 02-06-04 09:53

"kim hansen" <fnugi(snabela)dotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget
> så køre det bare, har restet routeren men skal jeg også gøre det med

Fornuftigt at resette routeren. Jeg formoder at du har sørget for at de 2 xp
maskiner får adresser automatisk (det er vist standard). Det lyder sådan,
når du bare kan stikke netkortet direkte i modemmet.

Det andet du skal sørge for er at routeren tildeler adresser via DHCP.

Det er standard i de fleste routere, så efter en reset skulle det også være
i orden i de fleste tilfælde.

For at resette modemmet skal du tage strømmen fra det i mindst 10 minutter,
og derefter sætte strøm til igen.

hvis du på en af computerne siger start->kør
skriver "cmd" trykker enter, så får du en kommandoprompt frem. Her kan du
skrive ipconfig. Når du gør dette får du en oversigt over de ip adresser der
er tilknyttet til dine netkort. Typisk vil de have en adresse der hedder
192.168.1.xxx (xxx er et tal fra 1-254). Hvis de har en anden adresse end
dette, så lader det til at routeren ikke tildeler dine maskiner en
ip-adresse. Er dette tilfældet kan du heller ikke komme på nettet.

Håber dette hjælper :)

Jimmy