To hunde sammen - Madskålene
Fra : Jimmy

Dato : 28-05-04 22:41

Hej

Vi skal have en lille Amstaff om 1 år og 2 måneder.

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet end at Tyson først spiser sin
egen mad, for derefter at spise hvalpens. Evt. i omvendt rækkefølge, da
Tysons madstativ er hævet

Hvordan har I lært jeres gamle hund, at den lilles madskål er forbudt
område?

mvh
Jimmy

Fra : Søs

Dato : 29-05-04 01:29

Hej Jimmy
Vi fodre en gang om dagen, saa er det lidt lettere end hvis de har mad hele
dagen.. Det ved jeg ikk om dine har?
Men vi stod bare i nærheden af maden naar der blev fodret, og kommanderede
storehunden væk fra valpes madskaal, til den ikke længere var intereseret i
det eller valpe var stor nok til at sige fra selv...

MvH

Søs

(original)

Fra : Pwh

Dato : 29-05-04 08:52

Søs wrote:
> Hej Jimmy
> Vi fodre en gang om dagen, saa er det lidt lettere end hvis de har
> mad hele dagen..

Normalt siger man da at hvalpe skal fodres af flere gange.

/Jens

Fra : René Kofoed

Dato : 29-05-04 09:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tysons madstativ er hævet
>
> Hvordan har I lært jeres gamle hund, at den lilles madskål er forbudt

Hej Jimmy.
Start med at fodre i 2 rum.
Skal de absolut spise sammen, så fodr under opsyn i starten. Husk også at en
lille hvalp, skal have mad flere gange dagligt, hvorimod den voksne kun skal
have 1-2 gange dagligt.
Mine hunde spiser hver for sig. Den ene er ude, den anden i baggangen, og
dørene er lukket så lille junior på næsten 9 mdr. IKKE kan forstyre. Tror
ikke at nogen af hundene ville gøre ham noget, de skal bare have deres mad
i fred.
Coco er færdig på "no time", hvorimod Wirs nyder sin mad !!(lyder underligt,
men det gør han altså !!)

Mvh Susanne.