MSSQL: Restore Database via ASP side
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 28-05-04 19:53

Jeg tager backup af en MSSQL database med den SQL streng i en ASP side:
sqlBackup = "BACKUP DATABASE MinDB TO DISK='" &
Server.MapPath("../DBbackup") & "\" & fileName & ".bak'"

Det virker fint, men når jeg forsøger at lave en Restore, så er jeg ret
lost.
Dette er min restore streng:
sqlRestore = "RESTORE DATABASE MinDB FROM DISK='" &
Server.MapPath("../DBbackup") & "\" & fileName & ".bak'"

Jeg får følgende fejl:
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E14)
Exclusive access could not be obtained because the database is in use.
Fejlen er i linie 38 som er ovennævnte (sqlRestore=...)

Hvad kan jeg gøre for at få de rettigheder der skal til?
Databasen driver en hjemmeside og intet andet.

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-06-04 09:39

"Kasper Katzmann" wrote

> [...]
> Fejlen er i linie 38 som er ovennævnte (sqlRestore=...)
>
> Hvad kan jeg gøre for at få de rettigheder der skal til?

Exclusive access har ikke noget med rettigheder at gøre som sådan
Det er en gordisk knude og kan ret beses ikke løses uden at du laver noget
redesign

For at kunne lave en restore på MSSQL så må der ikke være andre brugere på
databasen
Det vil sige hvis du skal dele din database og site op i to
Een database til det normale site og en anden til administration af sitet

For at lave en restore skal du så stoppe dine webservices på det normale
site så du kan få eneretten (exclusive access) til din database

Jeg plejer at tager databasen offline før en restore (sql2k) så er jeg
sikker på at jeg kan få eneretten til databasen

- Peter