depositum for boks?
Fra : taina

Dato : 28-05-04 19:39

Hej alle

Det er nu halvanden måned siden jeg vinkede farvel til lånehesten - suk! Men
jeg har stadig ikke fået depositum (en måneds leje) for boksen tilbage.
(skal måske lige indskyde, at den er gjort rent, og der står ny hest i den)
Har I nogle erfaringer med dette? Hvad synes I er rimeligt?

mvh. tina

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 28-05-04 21:34

"taina" <tinachristoffersen(FJERN)@hotmail.com> wrote:

>(skal måske lige indskyde, at den er gjort rent, og der står ny hest i den)
>Har I nogle erfaringer med dette? Hvad synes I er rimeligt?

Måske ikke lige det svar du forventede: Men hvis hesten står i boksen
er der IKKE rimeligt. På dette tidspunkt af året skulle den rende
rundt ude på folden og lege med de andre heste. DET ville være
rimeligt.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Iben Holst

Dato : 29-05-04 09:47

> [...]
den)
> Har I nogle erfaringer med dette? Hvad synes I er rimeligt?

Du har krav på at få pengene tilbage så snart hesten er flyttet, såfremt den
er opsagt som aftalt.
- men uanset om den er opsagt retmæssigt eller ej; så snart den er udlejet
til anden side har du krav på at få pengene tilbage pronto med mindre du
skylder leje for en tidligere måned?!

Iben

Fra : taina

Dato : 29-05-04 09:51

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til anden side har du krav på at få pengene tilbage pronto med mindre du

Der er både betalt og opsagt og det hele. Du skulle vel ikke vide, hvor den
regel står henne?

mvh.tina

Fra : Iben Holst

Dato : 31-05-04 11:44

"> Der er både betalt og opsagt og det hele. Du skulle vel ikke vide, hvor
den
> regel står henne?

Faktisk ikke - det er bare noget jeg ved....

Men nu spørger du så andet steds og det er godt!
- måske du kunne skrive herinde hvor man evt. finder regler som denne?! (det
må jo umiddelbart være noget med noget i en lejelov eller lignende?), så
jeg/vi ved det til en anden gang.

Iben

Fra : taina

Dato : 31-05-04 12:08

> [...]
(det
> må jo umiddelbart være noget med noget i en lejelov eller lignende?), så

Ja, jeg har spurgt andetsteds, men det ser ikke ud umiddelbart ud til, at
det kaster nogle svar af sig. Så der bliver vist ikke så meget at skrive
herinde...

mvh. tina

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-05-04 10:11

taina wrote:

> [...]
> (skal måske lige indskyde, at den er gjort rent, og der står ny hest i den)
> Har I nogle erfaringer med dette? Hvad synes I er rimeligt?

Du får mere ud af at spørge en advokat/jurist. Prøv evt. dk.videnskab.jura

JonB

Fra : taina

Dato : 29-05-04 11:12

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Du får mere ud af at spørge en advokat/jurist. Prøv evt. dk.videnskab.jura

Det prøver jeg

tak fra tina