Se side i forskellige browsere.
Fra : htds

Dato : 28-05-04 17:36

Er der en smart måde at kontrollere om min side den virker i flere browsere
f.eks. Mozilla, opera mv.?

Kunne være rigtig smart hvis det var muligt også at se ens side i flere
opløsninger uden jeg skal ændre på min egen. ?

--
/htds

--- Man tænker bedst når man er på skideren ---

Fra : inga schmidt

Dato : 28-05-04 18:10

htds wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der en smart måde at kontrollere om min side den virker i flere browsere
> f.eks. Mozilla, opera mv.?

Du downloader de browsere, du vil kontrollere i og åbner siden i dem på skift.

> Kunne være rigtig smart hvis det var muligt også at se ens side i flere
> opløsninger uden jeg skal ændre på min egen. ?

Det er da hurtigere at ændre sin egen end at besøge folk med andre opløsninger
for at tjekke

Mvh
Inga

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-04 19:12

inga schmidt <ingainga_schmidt@get2net.dk> skrev :

>Det er da hurtigere at ændre sin egen end at besøge folk med andre opløsninger
>for at tjekke

Man kunne også bruge http://www.applythis.com/browsersizer/ til
det.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 28-05-04 19:17

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Man kunne også bruge http://www.applythis.com/browsersizer/ til
> det.

Eller favlets: http://www.favlets.com/pub/000031.php

Venlig hilsen Joachim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-05-04 20:25

Joachim Cohn Jacobsen - HTML.dk wrote:

> Eller favlets: http://www.favlets.com/pub/000031.php

Ingen af løsningerne er dog særlig brugbare (efter min mening) til at
tjekke en side med forskellige opløsninger. De kan bruges til at tjekke
forskellige browserstørrelser, men det er absolut ikke det samme som
forskellige opløsninger. Billed- og tekststørrelse ændres ikke, når man
ændrer browserstørrelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-04 20:48

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

> [...]
>forskellige browserstørrelser, men det er absolut ikke det samme som
>forskellige opløsninger. Billed- og tekststørrelse ændres ikke, når man

Nej, men du kan heller ikke rigtig bruge en 800*600 opløsning på
en 20" skærm til.

Her vil du blot se al tekst, billeder osv. for stort.
Du har ikke en fornemmelse af hvordan siden ser ud på en 15".

Så det ene er mindst lige så brugbart somt det andet.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-05-04 21:27

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Nej, men du kan heller ikke rigtig bruge en 800*600 opløsning på
> en 20" skærm til.
>
> Så det ene er mindst lige så brugbart somt det andet.

Hvis du skriver lige ikke-brugbare, så er vi enige.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-04 22:12

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Hvis du skriver lige ikke-brugbare, så er vi enige.

Det eneste man kan bruge det til er at se om indholdet kan være i
en given størrelse vindue, men det kan vel også være
formålstjentligt?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-05-04 06:47

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det eneste man kan bruge det til er at se om indholdet kan være i
> en given størrelse vindue, men det kan vel også være
> formålstjentligt?

Selvfølgelig, men hvis man ikke er opmærksom på, at metoderne ikke er
100 procent sikre, så risikerer man at vælge en løsning, fordi "det ser
fint ud på min computer" (TM). Og det er ikke formålstjentligt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : htds

Dato : 30-05-04 14:10

> Man kunne også bruge http://www.applythis.com/browsersizer/ til
> det.

Rigtigt godt link Knud. Tak for det.

Fra : htds

Dato : 28-05-04 19:20

"inga schmidt" <ingainga_schmidt@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du downloader de browsere, du vil kontrollere i og åbner siden i dem på
skift.
Den løsning havde jeg luret :) Men det var for at slippe for det.

> Det er da hurtigere at ændre sin egen end at besøge folk med andre
opløsninger
> for at tjekke
Synes bare det er vildt irriterende at mine ikoner på skrivebordet flytter
sig hver gang jeg ændre opløsning.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-05-04 20:46

htds wrote:
> Synes bare det er vildt irriterende at mine ikoner på skrivebordet
> flytter sig hver gang jeg ændre opløsning.

Prøv Wintidy.
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,17748,00.asp

FUT news:dk.edb.system.ms-windows
Svar havner i d.e.s.ms-windows

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-04 20:50

"htds" <ingenadr@nix.dk> skrev :

>Synes bare det er vildt irriterende at mine ikoner på skrivebordet flytter
>sig hver gang jeg ændre opløsning.

Tjah, med mit grafikkort kan jeg gemme ikonernes placering, så er
det blot at restore efter ændring af opløsning.

Fra : inga schmidt

Dato : 28-05-04 21:24

htds wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Synes bare det er vildt irriterende at mine ikoner på skrivebordet flytter
> sig hver gang jeg ændre opløsning.

Det er nok frygtelig amatøragtigt, men jeg har faktisk lagt mine, så de ikke
flytter sig

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-05-04 21:46

htds wrote:

> Synes bare det er vildt irriterende at mine ikoner på skrivebordet
> flytter sig hver gang jeg ændre opløsning.

Det sker da kun, hvis du skifter til en mindre skærmopløsning, end du
normalt bruger - og det behøver du ikke. Med de favlets, Knud henviste til,
kan browservinduet sættes til en størrelse, der modsvarer mindre
skærmopløsning.

Skifter du til større skærmopløsning, end du normalt bruger, flytter
ikonerne sig ikke en eneste pixel i forhold til skærmens øverste venstre
hjørne. Det ser bare sådan ud, men ved skift tilbage til normal størrelse
står dine ikoner, hvor de plejer at stå.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin