Sidste i løkke?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 28-05-04 15:48

Hej.

Jeg har en side, hvor jeg gennemløber nogle databaseposter. De skal så
udkrives med "INDHOLD," osv. Men efter den sidste skal der ikke være noget
komma - hvordan gør jeg det?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

SQL = "select * from database where noget = 'nogetandet'"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
counter = 0
do while not RS.eof
Response.Write "" & rs("databaseværdi") & ")," & vbcrlf
RS.movenext
loop
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Fra : Casper Bang

Dato : 28-05-04 17:59

Fra : VagnT

Dato : 28-05-04 19:08

Rasmus Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> counter = 0
> do while not RS.eof
> Response.Write "" & rs("databaseværdi") & ")," & vbcrlf

Skriv den første post uden komma efter, start derefter din do while med
kommaet foran rs("databaseværdi") så virker det både med en post og med mere
end en.
mvh

VagnT

- Pædagogiske tutorials på dansk