Kryptering i Windows XP
Fra : Torben Borg Broustbo

Dato : 28-05-04 15:18

Hej Gruppe

Jeg har siddet og kigget lidt på at kryptere filer i Windows XP og
kommet på et par spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan
hjælpe mig med.

Hvis jeg krypterer en hel harddisk (Ikke den hvor Windows ligger)
og jeg bliver nødt til at reinstallere Windows - Kan jeg så få adgang
til data efter jeg har lagt Windows ind på ny eller vil disse data gå
tabt?

Kan jeg kryptere data og stadig dele dem på et netværk, så andre
brugere kan se dem?

Håber der er nogle der har svarene.

PFT

Torben

--
Skift SPAM ud med mit fornavn, for at sende mail til mig

Fra : Alex Holst

Dato : 29-05-04 16:38

Torben Borg Broustbo wrote:
> [...]
> og jeg bliver nødt til at reinstallere Windows - Kan jeg så få adgang
> til data efter jeg har lagt Windows ind på ny eller vil disse data gå

Du skal soerge for at exportere krypteringsnoegle naar du benytter EFS,
ellers mister du let adgangen til dine krypterede data. Hvis du soeger
paa "EFS recovery" i Help and Support funktionen i XP, faar du et par
hits der er relevante for dig.

> Kan jeg kryptere data og stadig dele dem på et netværk, så andre
> brugere kan se dem?

Ja, men det kraever noget af en infrastruktur til at haandtere
certifikater. Se f.eks. "Managing certificates" i Help and Support.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk