køb af kikkert
Fra : Michael Frandsen

Dato : 28-05-04 13:27

jeg står og mangler en kikkert til brug på bukkejagten, så nu vil jeg gerne
have nogle gode råd om kikkert størrelse, mærke, evt. priser? den skal
bruges når jeg sidder i min Hoghsitz samt når jeg pürser råvildt, til at
kikke det rigtige stykke vildt ud inden jeg kommer for tæt på.

Michael Frandsen
slet SUPER fra min mail adresse

Fra : Slorup

Dato : 28-05-04 19:54

"Michael Frandsen" <m.frandsen@SUPERstofanet.dk> wrote in message
> [...]
> bruges når jeg sidder i min Hoghsitz samt når jeg pürser råvildt, til at
> kikke det rigtige stykke vildt ud inden jeg kommer for tæt på.

Hej Michael.

Jeg har selv lige købt en Bushnell Elite 3200 3-9x50
http://www.bushnell.com/products/riflescopes/elite_3200.html som jeg har
fået monterret på min Viking 30.06. Den er jeg MEGET tilfreds med. Super
lysindtag (eller hvad det nu hedder?). Den er også til at pruttet få ned i
en ordentlig pris (omkring kr. 3.200).

/Slorup

Fra : Nyberg

Dato : 29-05-04 17:50

Hej

prøve på www.kikkertpriser.dk de er god at handele med

Fra : Buhl

Dato : 01-06-04 09:12

> [...]
> bruges når jeg sidder i min Hoghsitz samt når jeg pürser råvildt, til at
> kikke det rigtige stykke vildt ud inden jeg kommer for tæt på.

Jeg går ud fra at du mener en alm. kikkert, og ikke en sigte kikkert ?
Prøv en af Leupolds Windriver, jeg har haft mulighed med at sammenligne dem
direkte med Swarowski, og syntes ikke de står tilbage for dem på nogen måde,
pånær prisen der er omkring 1/3 del......

Mvh.
Hans Houmøller

Fra : Michael Frandsen

Dato : 01-06-04 10:24

ja det er en almindelig kikkert jeg mener på min riffel har jeg en Tasco
Titan 3-9*42 som jeg er meget glad for, selvom en del andre tråde her på
siden mener det er jordens dårligste kikkert.

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 03-06-04 19:00

On Tue, 1 Jun 2004 11:24:09 +0200, "Michael Frandsen"
> [...]

>Titan 3-9*42 som jeg er meget glad for, selvom en del andre tråde her på
>siden mener det er jordens dårligste kikkert.

Det synes også denne tråden...
; )

I de aller fleste tilfeller vil en Tasco gjøre jobben greit nok.

Spørsmålet er bare hvor mye en er villig til å betale for å ha en
kikkert som gjør jobben på en glimrende måte under alle tenkelige
forhold, uansett hvordan kikkerten behandles, i mange, mange år
fremover.

Og gjør den det ikke - vel, så har man en særdeles god garantiordning
som, i motsetning til de fleste forsikringsordninger, ordner opp i
stedet for å hale det hele ut med en masse spørsmål frem og tilbake.

Fra : Michael Rovsing

Dato : 10-06-04 15:16

Ikke her
Er også den lykkelige "praktisk udøvende" ejer af en Tasco Titan 1,5-6x42.
Kanon ikke forstyrrende fast sigtemiddel. Godt synsfelt. Har aldrig svigtet.
Der er også en lang garanti på, men en garanti i denne sammenhæng er ikke
ret meget værd - hvis man har brug for den, for så er der jo noget i vejen
med skidtet.

I øvrigt tror jeg det er de færreste forundt - desværre - at bruge riffel og
kikkert så massivt at holdbarhedsforskelle kommer til udtryk. Hvis man
ellers passer nogenlunde på sit grej er der lige stor holdbarhes i en Tasco
Titan som i dyere kikkerter.

Mvh
Michael

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 10-06-04 15:37

"Michael Rovsing" <m.rovsing"remove"@gvdnet.dk> wrote in message

> [...]
> kikkert så massivt at holdbarhedsforskelle kommer til udtryk. Hvis man
> ellers passer nogenlunde på sit grej er der lige stor holdbarhes i en

-- sagt af manden der lige har bestilt en Zeiss

/Steen

Fra : Nick

Dato : 07-06-04 19:58

Hej Micheal