Lave hjemmeside og emailadresse om til lin~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 28-05-04 12:22

Jeg har en hjemmeside, hvor man kan indtaste noget tekst om sig
selv, og så vil jeg selvfølgelig gerne lave det sådan, at hvis
man indtaster en Internet-adresse kommer der et link til
Internet-adressen, og hvis man indtaster en emailadresse, kommer
der et link, så man kan trykke på det...

Findes der en funktion, der kan gøre det???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-05-04 17:14

Hej lasse

Jeg går ud fra, at det er noget der bliver indtastet i en formular.
Man kan jo lave noget med php i stil med

if($vis[3] == "E-mail adreese ikke oplyst") {
$mail = $vis[3];
}else{
$mail = "<a href=\"mailto:$vis[3]\">$vis[3]</a>";
}

Det er en del af en funktion, som tjekke, om der er indtastet
noget i e-mail felet.
Hvis der er indtastet noget, bliver det lavet om til et link.

Er det noget i en stil tror du ?

Hilsen Martin

Fra : Lasse Madsen

Dato : 31-05-04 20:56

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> noget i e-mail felet.
> Hvis der er indtastet noget, bliver det lavet om til et link.

Det er det ikke...
Det er noget i en skreven tekst, men jeg har fundet ud af det nu...

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-05-04 17:16

Du kan måske osse kigge lidt her
http://www.morten-krogh.dk/index.php?read=19

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-05-04 08:47

On Sat, 29 May 2004 18:15:50 +0200, Martin Ploug wrote:

> Du kan måske osse kigge lidt her
> http://www.morten-krogh.dk/index.php?read=19

eller her:

http://razor.dk/php.functions.php