Fastnet og trådløs.. ka man opnå større ræ~
Fra : PM

Dato : 28-05-04 10:44

Har en Topcon med en rækkevidde på ca 300 mrt i frie omgivelser. men kunne
godt bruge ca 1 km.... ved godt der så er mulighed for at "forstyrre" andre,
men kan det lade sig gøre ??
Hvis jeg putter telefonen i lommen med nøgler kan jeg opnå klartone, der
forsvinder når den tages op af lommen. Nøglerne må således kunne have en vis
effekt

PM

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 30-05-04 00:12

On Fri, 28 May 2004 11:44:23 +0200, "PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote:

> [...]
>forsvinder når den tages op af lommen. Nøglerne må således kunne have en vis

En elektronikhaj vil muligvis kunne skrue op for den så den sender med
mere end hvad den må. men det er dødsens strafbart hvis det bliver
opdaget og kan medføre en kæmpebøde og indragelse af udstyret. Af
samme grund vælger de fleste der har forstand på den slags at holde
fingre væk fra noget sådant.

Du kan imidlertid gøre noget for lovligt at forøge rækkevidden.

1) Stil basen så højt som muligt. Jo højere jo bedre. Hvis du bor i
hus med flere etager så stil den gerne på den aller øverste etage og
tæt mod vinduer hvis signa

2) Placer basen så signalet skal løbe gennem mindst muligt vægge.

3) Der findes muligvcis en repeater til din telefon men den skal være
lavet specielt til din model. Med en sådan repeater kan du forøge
rækkevdden betragteligt.

4) Placer basen så centralt på de steder du ønsker at telefonen skal
virke. På den måde skal signalet løbe den mindst mulige vej og gennem
mindst mulige forhindringer.

Jeg vil ikke anbefale at du selv begynder at rode med antenner.
Antenner kræver præcis afstemning og måleudstyr og laver man selv
antenner kan manrisikere at signalet kun bliver værre. Forsøhg heller
ikke at skrue op for noget inde i telefonen med mindre du ved hvad du
gør.

God fornøjelse

Steven

Fra : Rune

Dato : 30-05-04 15:16

Dødsens ulovligt???
Steven det lyder som en slem straf!

Går det ellers godt??

Hilsen

Rune

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-06-04 03:42

On Sun, 30 May 2004 16:15:30 +0200, "Rune" <rune@runeweb.dk> wrote:

>Dødsens ulovligt???
>Steven det lyder som en slem straf!

Det er det også

>Går det ellers godt??>

Jo tak det går fint her

Steven

Fra : Leo Havmøller

Dato : 01-06-04 05:44

Dvs. det er en DECT telefon?

> En elektronikhaj vil muligvis kunne skrue op for den så den sender med
> mere end hvad den må.

Højst usandsynligt. Hvis effekten faktisk er justerbar, er det vha. EEPROM
parametre.

> 3) Der findes muligvcis en repeater til din telefon men den skal være
> lavet specielt til din model.

Nej, DECT repeateren virker med langt de fleste DECT telefoner, så det er
værd at prøve. Du kan jo altid bare returnere den hvis den ikke virker med
din TOPCOM.

> Forsøhg heller ikke at skrue op for noget inde i telefonen med mindre du
ved hvad du gør.

Der er ikke noget at skrue på.

Leo Havmøller.

Fra : PM

Dato : 01-06-04 10:17

TAK TIL GRUPPEN FOR TIPS OG IDEER...SKAL DA AFPRØVES

pm