Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bank rente ?
Fra : Peter Jensen

Dato : 28-05-04 07:40

Hvad kan "forvente/forlange" at få i rente hvis man eks. har 100000,-
stående på sin konto ? Dette beløb forventes at forøges med 100000,- om
året.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-05-04 13:58

Peter Jensen wrote:

> Hvad kan "forvente/forlange" at få i rente hvis man eks. har 100000,-
> stående på sin konto ? Dette beløb forventes at forøges med 100000,- om
> året.

Mellem 1,65% og 3,65% hos Skandiabanken ved binding i 0-5 år.

Skal du have 100% sikkerheden for, at pengene (og renterne) er der,
eller er du parat til at løbe en større eller mindre risiko?

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-05-04 15:30

Jeg har penge i Nordea for øjeblikket og vil blot se om jeg kunne få mere i
rente andre steder. Jeg løber INGEN risiko.

Fra : Michael

Dato : 29-05-04 07:59

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in message
> Jeg har penge i Nordea for øjeblikket og vil blot se om jeg kunne få mere
> rente andre steder. Jeg løber INGEN risiko.
>
> "Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

Har du overvejet en aktie-investeringsforening? Her er selvfølgelig nogen
risiko, men du kan vælge en forening der kører "sikkert", dvs. spreder
investeringen over mange brancher. Du kan alligevel ikke få mere i rente på
en traditionel konto end inflationen æder op, dvs. dine penge bliver
overhovedet intet mere værd. De står bare og sover på en konto.

Hvis du ikke står og skal bruge pengene de nærmeste år, er en
investeringsforening næsten lige så sikker som en bankkonto.

Fra : jens v

Dato : 29-05-04 21:56

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvis du ikke står og skal bruge pengene de nærmeste år, er en
> investeringsforening næsten lige så sikker som en bankkonto.

Aktier er en investering som kan kaste meget af sig, vi har sat lidt i en
aktie-investeringsforening der investerer i Bulgarien, Rumænien, Indien og
Kina, det kaster i øjeblikket omkring 30% af sig, men der er også stor
risiko for tab så fordel dine penge i flere puljer alt efter temprament.

mvh jens

Fra : Devilicious

Dato : 31-05-04 15:25

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan "forvente/forlange" at få i rente hvis man eks. har 100000,-
> stående på sin konto ? Dette beløb forventes at forøges med 100000,- om
> året.

En Nordea Plus-konto giver dig vel ca. 0,5 % om året. Visse internetbanker
vil kunne give lidt mere, men husk, at de 100.000 hos Nordea tæller med i
fordelsprogrammet, og måske får dig til at stige eller falde
(fordel/fordel+) og derved påvirker priserne på dine andre produkter.

En smart løsning kunne måske være - som en anden har foreslået - at
investere i nogle af Nordeas egne investeringsforeninger. På den måde får du
en meget bedre forretning, og pengene tæller stadig med i fordelsprogrammet.

Hvis du ikke ønsker at løbe en risiko, kan du overveje Obligationsafdelingen
DanBonds. Nordea Invest DanBonds investerer i kursstabile korte danske
obligationer. Da afdelingen investerer i korte danske obligationer, vil
afkastet følge udviklingen i den korte danske rente. Udbytte og afkast vil
således være ganske stabile. Check evt. www.Nordeainvest.dk

Alternativt kan du vælger selv at købe korte stat eller
realkreditobligationer. Hvis du holder løbetiden på 1-2 har du ca. 97%
chance for ikke at tabe så meget som en krone, og dit afkast ligger typisk
mellem 3-16% på en 2-årig horisont.
Hvis du er tilknytte en rådgiver, så lad evt. ham/hende fortælle dig om
mulighederne. Det kan godt betale sig.

God fornøjelse.

-dev