Har det noget med sejlads at gøre?
Fra : Peter

Dato : 27-05-04 22:42

Claus "FUTTER" og "FUTTER"

Claus du bruger samme facon hver gang.
Først indleder du alle dine indlæg med at tale ned til spørgeren.
Hvis de så formaster sig til, at beklage sig over talemåden,
får de konsekvent at vide, at "det har ikke noget med sejlads at gøre".
Derefter "FUTTER" du til dk.admin.netikette.

Du kan da sige dig selv, at din indledning
meget naturligt vil opfattes som nedladende,
- og som noget der ikke har med sejlads at gøre - !

Mon ikke det er derfor der så lidt respekt for
dit "FUTTERI"?

Mange hilsener / Peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-05-04 22:44

"Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP ... en gang værre uvedkommende ævl...

Hvad har dit indlæg med fritidssejlads at gøre...?

Venligst undlad at gøre slige indlæg i denne NG.

På forhånd tak.

Hr. Bjørn

Fra : Peter

Dato : 27-05-04 23:05

"Bjørn Jørvad" skrev i en meddelelse

> Hvad har dit indlæg med fritidssejlads at gøre...?
>
> Venligst undlad at gøre slige indlæg i denne NG.
>
> På forhånd tak.

Naturligvis hr. Bjørn

Hvis du vil være rar at forklare mig hvad sætningen:

"Uheldigvis faldt NNNN over tastaturet og skrev derved følgende:"

- har med sejlads at gøre?

På forhånd tak / Peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-05-04 23:10

"Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Naturligvis hr. Bjørn

Det tror jeg mange læsere/brugere vil sige dig tak for.

> Hvis du vil være rar at forklare mig hvad sætningen:
>
> "Uheldigvis faldt NNNN over tastaturet og skrev derved følgende:"
>
> - har med sejlads at gøre?

Det er en indledning på linie med ordet 'Kære'.

Anvendelsen af dette ord, generer mig heller ikke på nogen måde.

Der er sat FUT til dk.admin.netikette.

Hr. Bjørn

Fra : All@n

Dato : 27-05-04 23:09

Peter wrote:

> [...]
>
> Hvis du vil være rar at forklare mig hvad sætningen:
>
> "Uheldigvis faldt NNNN over tastaturet og skrev derved følgende:"

Der skal ikke meget til, før du føler dig trådt over alle dine ligtorne, hva
? Jeg vil opfordre dig til enten at springe CT's indlæg over *eller* helt at
smide CT i dit killfilter. På den måde er du helt fri for at se CT's indlæg
og blive stødt over CT's indledning. De fleste af CT's indlæg handler i det
mindste om sejlads, mens de fleste af dine indlæg efterhånden går på at
genere CT så meget som muligt. Hvad har *det* med sejlads at gøre, Peter ?

All@n

---

Fra : Peter

Dato : 27-05-04 23:33

"All@n" skrev i en meddelelse

> [...]
> genere CT så meget som muligt. Hvad har *det* med sejlads at gøre, Peter ?

Jeg HAR noteret mig, at du er en del af CT's ukritiske heppekor,
- men det var jo ikke meget af et svar du diskede op med.

Mange hilsener / Peter

Fra : Lars

Dato : 27-05-04 22:44

> [...]
> meget naturligt vil opfattes som nedladende,
> - og som noget der ikke har med sejlads at gøre - !
>
> Mon ikke det er derfor der så lidt respekt for

Jeg vil give dig medhold.
Jeg synes derudover at CT er overalt og mangler total pli til at færdes her.

På en måde håber jeg at en hacker overtager kontrollen med hans maskine
eller han får en altødelæggende virus på hans maskine.
Så slipper vi måske for ham et par dage.

Lars

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-05-04 22:51

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lars

Det er sørgeligt, du og et par andre ikke kan respektere ønsket om at
undlade at gøre slige indlæg i denne NG, der beregnet for fritidssejlerne og
deres interesse herfor.

Dit og andres lignende indlæg indeholde *intet* af interesse for
fritidssejlere.

Har du et forslag til, hvordan denne utidige trafik standses..?

FUT: dk.admin.netikette

Hr. Bjørn

Fra : ibber

Dato : 28-05-04 10:57

Sådan skrev jeg den 14.5 og se en masse ballade der kom ud af det

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

Sådan læser jeg tit dine indlæg, det det er temmelig ensformigt og jeg er
begyndt springe dine indlæg over pga din indledning:
Uheldigvis faldt osv.
Kan du ikke forny dig lidt, dine svar er jo på ingen måde tåbelige eller
dumme.

mvh
Ibber

Fra : Egon Stich

Dato : 28-05-04 20:20

Jamen jeg føler mig da også lidt stødt over den pupertetsprægede evindelige
indledning.
Den var sjov første gang, men nu synes jeg da manden må vise lidt initiativ,
og finde på noget nyt?

Venlig hilsen
Egon,
som forøvrigt helst ikke diskuterer sådanne ting.
Så vil nogen føle sig stødt, og jeg er blevet opdraget til helst ikke at
støde mine medmennesker.
Fik du den, Claus

Fra : Peter

Dato : 28-05-04 23:55

"Egon Stich" skrev i en meddelelse

> [...]
evindelige
> indledning.
> Den var sjov første gang, men nu synes jeg da manden må vise lidt

Det er jo klart meldingen fra stadig flere, men lur mig om den trænger ind.

CT og hans ukritiske medløbere har lavet deres egne regler:

Når CT skriver
"Uheldigvis faldt NNN over tastaturet og skrev derved følgende:"
- så er det efter deres mening OT (On Topic).

Når vi andre skriver, at det er en dum indledning som vi helst er fri for,
- så er det efter deres mening OT (Off Topic).

Mange hilsener / Peter

Fra : sailor99

Dato : 29-05-04 07:56

Har I overvejet at tage ud at sejle?

Claus´s indledning er for mig blot et signal/kendemærke, som jeg ikke
længere behøver at læse. Men jeg har såmænd aldrig betragtet dem som
nedladende.
Det gør jeg imidlertid en bemærkning som f.eks.
"ukritiske medløbere", som blot har til hensigt at nedgøre folk med en anden
mening, ik´!

Hans indlæg derimod læser jeg gerne. Der er mange gode svar og tips vedr.
alt muligt omkring sejlads.
Indlæggene fra Claus er altså som regel læseværdige, det er alle mulige
"klagesange" ikke.

Mvh og god pinse på vandet!
Georg

Fra : Peter

Dato : 29-05-04 21:25

"sailor99" skrev i en meddelelse

> Har I overvejet at tage ud at sejle?

SÅDAN sailor, - det er det, det drejer sig om.

en bemærkning som f.eks.
> "ukritiske medløbere", som blot har til hensigt at nedgøre folk med en
anden
> mening, ik´!

Det var nu heller ikke tænkt som ros.
Et par af de værste kvalificerer sig både som medløbere og ukritiske.

> Indlæggene fra Claus er altså som regel læseværdige, det er alle mulige
> "klagesange" ikke.

Tjaee, ind imellem kan han være helt fornuftig, (med et par gevaldige
kiksere)
blot synd at han så stædigt holder fast i sin barnlige indledning..

- Som jo altså ikke bliver On Topic, blot fordi den ikke generer dig.

> Mvh og god pinse på vandet!
> Georg

I lige måde / Peter

Fra : Søren Badstue

Dato : 30-05-04 00:15

> "Egon Stich" skrev i en meddelelse

<klip>

Du skriver ""NNN" skrev i en meddelelse" i starten af dine posts, hvorfor
er det mere OK end at CT skriver "Uheldigvis faldt NNN over tastaturet og
skrev derved følgende:"?
Til det kan du jo selvf. svare at det CT skriver er fornærmende, og det har
du ret til at mene. Men at du brokker dig over at andre synes det er OK,
helt ærligt... Hvorfor skulle CTs ikke være i orden, når din linje er?

Og hvad med min øverste linje? Hvem i gruppen skal jeg henvende mig til, for
at få lov til at bruge den? Måske bør det være sådan at ingen må poste i
gruppen med en ikke allerede godkendt øverste linje, som egentlig bare er
der for at fortælle hvem der har skrevet hvad, uden at den i bliver sendt
til afstemning.

> [...]
>
> Når vi andre skriver, at det er en dum indledning som vi helst er fri for,
> - så er det efter deres mening OT (Off Topic).

Jeg vil så gerne henstille til dig, at du ikke skriver ""NNN" skrev i en
meddelelse" i dine posts mere, da dette ikke har noget med sejlads at
gøre... Linjen har samme information, samme placering, samme formål som CTs
ovennævnte, og da du mener den ikke hører til her i gruppen, må det jo
betyde at hverken din eller min øverstelinje skal være her.

Min mening er at det er i orden at alle her i gruppen har en linje til at
fortælle hvem de svarer, derfor brokker jeg mig ikke over, at nogen skriver
andet end hvad jeg kunne finde på. Derimod mener jeg ikke der er i orden at
lave heksejagt på en mand, bare fordi han har lidt mere/mindre (alt efter
smag!) humor/opfindsomhed/social fornemmelse eller andet i den skuffe.

PS. for at undgå mopperi, indrømmer jeg gerne at jeg ikke ved hvad den
omtalte øverste linje hedder på rigtig News group'sk.

--
Søren B.

Fra : Peter

Dato : 30-05-04 23:23

"Søren Badstue" skrev i en meddelelse (om Peter?)

> Jeg vil så gerne henstille til dig, at du ikke skriver ""NNN" skrev i en
> meddelelse" i dine posts mere,

- KLIP -
Har jeg virkelig skrevet sådan?
Hvis jeg har, er det naturligvis en fejl, som jeg gerne undskylder.
Kan du ikke lige hjælpe mig ved at skrive, i hvilken mail jeg skrev
sådan noget sludder?

Det jeg troede jeg skrev var følgende:

> [...]

Når vi andre skriver, at det er en dum indledning som vi helst er fri for,
- så er det efter deres mening OT (Off Topic).

Det er vi naturligvis enige om - jeg ønsker blot samme regler for alle.

Mange hilsener / Peter

PS. Er du den Søren der ved en masse om strøm??

Fra : Søren Badstue

Dato : 31-05-04 00:31

> [...]
> Hvis jeg har, er det naturligvis en fejl, som jeg gerne undskylder.
> Kan du ikke lige hjælpe mig ved at skrive, i hvilken mail jeg skrev

Ok, da det er svært at opfatte ironi i tekster, vover jeg pelsen

Det jeg vil frem til er, hvad er forskellen på at du skriver:
""Søren Badstue" skrev i en meddelelse (om Peter?)",
jeg skriver
""Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
og CT skriver
"Uheldigvis faldt NNN over tastaturet og skrev derved følgende:",

bortset fra at du synes dit er i orden, jeg synes mit er i orden (eller også
er det fordi jeg ikke kan finde ud af at lave det om, så der automatisk
kommer til at stå noget andet ), og CT, synes hans er i orden?

> [...]
<klip>

> Det er vi naturligvis enige om - jeg ønsker blot samme regler for alle.

Jeg kan ikke se at der ikke er ens regler for alle. Du må skrive en linje
øverst i dine posts for at informere om hvem du svarer, i dette tilfælde
"Søren Badstue" skrev i en meddelelse (om Peter?)", og jeg må også gerne
skrive en linje øverst i mine posts om hvem jeg svarer, i dette tilfælde
"Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c9dmjq$jab$1@news.net.uni-c.dk...", så kan CT vel også skrive en linje
øverst. Han formulerer det bare anderledes end os, men hvad betyder det? Kan
giver samme information, linjen fylder (ca.) det samme, og har samme formål.

Jeg forstår ikke at du kan brokke dig over at visse mener CTs indledning er
ok, mens jeres hmm... utallige meddelelser(?) om, at I helst vil være fri
for den indledning ikke er ok. Det er jo to forskellige ting. Stort set alle
har en linje øverst med oplysning om hvem der svareres på, så det kan man
vel ikke være sur over han også har. Men det er ikke alle der kommenterer
alles første linje, så det er jo ikke en "naturlig" del af en news-post. Så
er det da i orden at sige, nu har vi hørt I ikke kan lide formuleringen, og
mere er der ikke at gøre ved det. At man accepterer det ene, er vel ikke
ensbetydende med at det andet også er acceptabelt.

Som du måske kan fornemme, er jeg fuldstændig ligeglad hvad folk skriver i
den linje, jeg læser alligevel aldrig den første linje i posts, idet jeg ved
hvad informationen i den er: at oplyse om hvem man svarer.

Men fair nok, der er vi jo så åbenbart uenlige. Det har vel nærmest splittet
gruppen i to Jeg tror ikke jeg gider at diskutere det mere, det lyder
som om der aldrig bliver enighed alligevel, så kan vi vel ikke regne med at
få noget ud af at fortsætte?

> Mange hilsener / Peter
>
> PS. Er du den Søren der ved en masse om strøm??

Jo, jeg ved da lidt om strøm, idet jeg læser til elektronik-ingeniør, men er
jeg den, du spørger om, om jeg er?

Søren B.

Hvis der mangler et par bogstaver, så sæt dem selv, mit tastatur er ved at
løbe tør for strøm

Fra : Peter

Dato : 02-06-04 00:38

"Søren Badstue" skrev i en meddelelse

> Ok, da det er svært at opfatte ironi i tekster, vover jeg pelsen

Det skal du nu ikke have utak for

- - - KLIP

> [...]
> gruppen i to Jeg tror ikke jeg gider at diskutere det mere, det lyder
> som om der aldrig bliver enighed alligevel, så kan vi vel ikke regne med

- - - KLIP

Med - og uden ironi og pels, læser jeg dit indlæg som et forsøg på at
legitimere, at folk kan skrive hvad der passer dem i den første linie.

Sysnpunktet holder ikke i længden.

Forestil dig, at der er flere end een CT (gud forbyde det) i denne gruppe.
"Individualister" der vælger at indlede alle deres mails med at nedgøre
spørgeren. - Find selv på eksempler!
Det ville på rekordtid føre til "engelske tilstande".
(Der har da tydeligt været tilløb til det, - en enkelt ville endda
opsøge CT på Lynetten for at lære ham "gode manerer").

> Jo, jeg ved da lidt om strøm, idet jeg læser til elektronik-ingeniør, men
er
> jeg den, du spørger om, om jeg er?

Jeg tvivler, ham jeg tænkte på, er en lidt ældre model
(med mindre du altså er startet meget sent på dine studier).

Men sejlervejret har været fint i pinsen / Peter

Fra : MBJ Esbjerg

Dato : 29-05-04 14:14

Har selv et fremragende kill-filter....claus er havet der i og siden har der
været ro...

Michael

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 31-05-04 01:12

> Har selv et fremragende kill-filter....claus er havet der i og siden har
der
> været ro...

Tja, vi høre ikke "fra" ham, men enormt meget "om" ham.

Glenn