overføre sessionvariabel til nyt vindue
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 27-05-04 15:53

Umiddelbart vil jeg selv mene at det ikke kan lade sig gøre, men håber
alligevel at der er nogen der kan hjælpe mig med at knække følgende nød.

Jeg har et website hvor man kan logge ind for at få adgang til
site-administrationen. Efter man har logget ind, kommer der således et link
der giver adgang til admin-delen. Klikker man på linket popper der et nyt
vindue op med administrationsinterfacet.

På selve sitet har man jo logget ind og dette er gemt i en session variabel.

Men da admin-delen ligger i et nyt vindue kan jeg ikke længere bruge den
førnævnte session variabel.

Er der nogen der har en smartidé til hvordan jeg løser dette problem, så jeg
kan logge ind på hovedsitet og så få sikker adgang til admin-delen (ja den
behøver egentlig ikke være smart, bare den virker) ?

Jeg kunne evt. bruge cookies, men er det ikke for usikkert?

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 27-05-04 16:00

> På selve sitet har man jo logget ind og dette er gemt i en session
variabel.

> Men da admin-delen ligger i et nyt vindue kan jeg ikke længere bruge den
> førnævnte session variabel.

Hmm... hvis bare admin-filerne ligger i samme mappe som resten af dine ASP
filer, vil din session vjære intakt, selv om den åbner sig op i et nyt
vindue.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 27-05-04 16:13

....og så var det jo at Casper Bang sagde:

> Hmm... hvis bare admin-filerne ligger i samme mappe som resten af
> dine ASP filer, vil din session vjære intakt, selv om den åbner sig
> op i et nyt vindue.

Har jeg misforstået det fuldstændigt når jeg siger at sessionen er
tilknyttet det enkelte vindue?

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 27-05-04 16:38

> Har jeg misforstået det fuldstændigt når jeg siger at sessionen er
> tilknyttet det enkelte vindue?

Næsten ;)
Sessionen er tilknyttet instansen af internet explorer... til hver instans
kan der dog godt være flere vinduer ;)
Generelt set, hvis IE selv åbner det nye vindue, er det i samme instans -
ellers bliver der oprettet en ny

Håber det hjælper lidt på forståelsen