Briks til newf
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-04 14:52

Hej

Når man nu er ved at lave en briks til sin første newf, hvad er så de
optimale mål? Jeg har en egetræsplade på 100*60 cm, som jeg vil sætte
ben under og sy en madras til. Er det passende?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-04 15:33

> [...]
> optimale mål? Jeg har en egetræsplade på 100*60 cm, som jeg vil sætte
> ben under og sy en madras til. Er det passende?

Hej Trine

Den kan da bruges i starten, men den bliver snart for lille.
Du må ud og leje en voksen hund )...

M.V.H.....Benny..

Fra : tiger

Dato : 28-05-04 10:09

*klip*
Jeg har en egetræsplade på 100*60 cm, som jeg vil sætte
> ben under og sy en madras til. Er det passende?
*klip*

Jeg tror desværre meget hurtigt den bliver for lille...
Jeg har for kort tid siden syet en kæmpepude m. krøyerkugler til min
lab/box blanding og den er ca. 60 x 100 - og når han flader ud så fylder
han det hele... og han vejer kun 28kg.
Hvis du vil lave en briks må du nok ud at have fat i noget mere træ, men
sådan en hyggepude m. krøyerkugler er altså et kæmpe hit - og så er den
nem at flytte rundt med

Go' arbejdslyst

Slumfret & Hund

Fra : Poul Erik Rise

Dato : 03-06-04 08:32

> Hvis du vil lave en briks må du nok ud at have fat i noget mere træ, men
> sådan en hyggepude m. krøyerkugler er altså et kæmpe hit - og så er den
> nem at flytte rundt med

Men næppe til en newfoundlænder. Min kone syede også en til vores hund
for år tilbage. Den lå han på når det frøs over 10 grader ellers lå
han på fliserne eller på jorden (han nægter at sove inde). Det han
mest brugte den til, var at skubbe den ind under maven, og så stå og
nokke op af den.

Ingen af de newfoundlændere jeg har haft (4 stk) har villet ligge i en
hundeseng, tværtimod har de altid haft yndlingsplads hvor der har
været fliser (indendørs eller udendørs) der har kunnet køle dem af,
men jeg har da hørt om newfer der har haft et underlag og brugt det.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : tiger

Dato : 04-06-04 15:23

*klip*
> Men næppe til en newfoundlænder.
*klip*

Ok - der kan man bare se.... men newfoundlænder-forstand er altså
heller ikke noget af det jeg har mest af
.... men et flisegulv det er da bare noget af det bedste på en varm
sommerdag, og det gælder vist for mange hunde....

Trine - drop sækkesengen og køb et flisegulv

Go' weekend

Slumfret & Hund

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-06-04 17:30

tiger <tiger@SLETMIGopacus.dk> writes:

> Trine - drop sækkesengen og køb et flisegulv

Det er slet ikke noget problem. Flisegulvet har vi, nu mangler vi bare
hunden. Faktisk har vi fliser og træ i hele rækkehuset og ingen
gulvvarme. Trælst for mine fødder, men godt for hunden.

Men indtil videre ser vi tiden an. Når først vi finder hunden, så må
vi se hen af vejen om han foretrækker det ene eller det andet.