Anmeldese af erhvervelse af glatløbet hagl~
Fra : H.S.

Dato : 27-05-04 08:36

Det er mig igen......

Skal have udfyldt denne anmeldelse som skal ind til den lokale sheriff.

Mangler kun lige én ting at få på det rene.

I feltet 'forbeholdt politiet' - står der våbengrundlag forelagt: Jagttegn,
Våbenpåtegning, Skydevåbensamling

betyder dette at jeg ikke kan sende anmeldelsen med posten ? (at det kræver
personligt fremmøde for ellers kan de jo ikke se mit jagttegn) ?

Får man nogen form for kvittering på, at man har anmeldt en erhvervelse af
haglgeværet ?

Fra : Olfot

Dato : 27-05-04 09:15

Kopiere dit jagttegn og send det med... det burde kunne gøre det .. ellers
skal de nok kontakte dig... ellers rig til høvdingen og spørg.

Fra : H.S.

Dato : 27-05-04 10:33

"Olfot" <idfg@sdjf.dk> skrev i en meddelelse
> Kopiere dit jagttegn og send det med... det burde kunne gøre det .. ellers
> skal de nok kontakte dig... ellers rig til høvdingen og spørg.

humlen er at jeg 'kun' har midlertidigt jagttegn, dvs et jagttegns-giro
kort, og en kvittering for betaling fra www.jagttegn.dk.
Men jeg laver da bare en kopi af begge dele og sender med. - Hvor svært kan
det være

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 27-05-04 17:12

da du har nok har købt gaveret i en forreting, som så dit jagttegn(det skal
de bede om), så indsender de disse infomationer, det er mest vis du
køver/får et gavær i gemmen en privat, at du skal selv anmelde, og den kan
du bare indsende med posten,. da du står i ders edbsystem, som jagttegn
haver, det er jo dem der giver dig lov hver år til at have jagttegn.
så hvis du har jøbt det i en forreting, skal du bare få købt nogle
pertroner, og komme ud og øve dig, så klare de resten, du vil ikke få nogel
kvitering på at du er regsiteret.
VH
Nikolaj

Fra : Henning Sørensen

Dato : 27-05-04 17:51

"Nikolaj Larsen" <nl@SLETDETTEa-d.dk> wrote in message
> [...]
> så hvis du har jøbt det i en forreting, skal du bare få købt nogle
> pertroner, og komme ud og øve dig, så klare de resten, du vil ikke få

Jeg vil nok ikke anbefale at lade være med at registrere det fordi man tror
forretningen gør det...

Hvis sheriffen kommer forbi og ser et ikke-registreret jagtgevær, så er det
helt klart den nuværende ejer der får r..... på komedie. Ved at selv anmelde
det er man sikker på det er i orden - har forretningen så også anmeldt det,
så går det jo ikke være end at politiet har to ens anmeldelser om det samme.
Hvis forretningen har påtaget sig at klare det praktiske ville jeg nok
insistere på at få en kvittering på anmeldelsen, sådan at man er sikret hvis
sheriffen kigger forbi.

Jeg er endda også tvivlende overfor om sælger overhovedet kan anmelde uden
underskrift fra køberen, som endda ikke får en kvittering. Ellers ville det
jo (i teorien) være muligt at anmelde sit gevær som solgt til naboen,
derefter bruge det i kriminelt øjemed og lade naboen have et alvorligt
forklaringsproblem. Blanketten hedder jo også "Anmeldelse om
erhvervelse....".

Du får en kvittering når du selv anmelder det.

Mvh

Henning

PS! Husk også at købe et våbenskab!

Fra : H.S.

Dato : 28-05-04 08:03

"Henning Sørensen" <soe@vejle.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil nok ikke anbefale at lade være med at registrere det fordi man
tror
> forretningen gør det...

Forretningen sagde udtrykkeligt at de ikke gjorde det.
Så jeg udfyldte anmeldelsen selv, puttede en kopi af mit midlertidige
jagttegn+betaling kvittering sammen med. Og afleverede det på politigården i
går aftes.
Så må de jo reagere hvis det er forkert.

> Du får en kvittering når du selv anmelder det.
med posten ?

> PS! Husk også at købe et våbenskab!
Det har jeg