Adgang til MySQL- elles Accessdatabaser...
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 27-05-04 01:31

Lige et lille hutigt spg. Er det på nogen måde muligt at se data i min MySQL-
eller Accessdatabase uden at de behøver at gå gennem min hjemmeside/ mine koder?
Jeg spørger fordi jeg er interreseret i hvilke oplysniger det er sikkert at
ligge i min database på en fremmed server...
Samme spg. er stillet i:

dk.edb.internet.webdesign.serverside
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
dk.edb.internet.webdesign.frontpage
--
Simon Moore Højer

Der er en skaber bag hver en kode...
Der er også en skaber bag vores klode!!!

Fra : Kim Andersen

Dato : 27-05-04 08:49

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> ligge i min database på en fremmed server...

Ja, phpMyAdmin.

/Kim

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 27-05-04 12:23

> Ja, phpMyAdmin.

Skal dette ikke nødvendigvis være med ''min'' phpMyAdmin, altså med mit
brugernavn og password?
Det jeg mente med mit spg. er om andre udefra som ikke må eller skal kan tilegne
sig adgang til in database og læse indholdet?

Fra : Kim Andersen

Dato : 27-05-04 14:55

> [...]
tilegne
> sig adgang til in database og læse indholdet?

Hvis man snakker om MySQL og adgang, ville det bedste være at gøre så den
bruger man logger på med, kun kan logge på fra localhost.
Så vil PHP filer som logger på MySQL kunne virke, da de ligger på samme
server som MySQL. Andre som forsøger sig at komme på vil ikke få adgang.

/Kim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-05-04 11:54

Simon Moore Højer skrev:

> Samme spg. er stillet i:
>
> dk.edb.internet.webdesign.serverside
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
> dk.edb.internet.webdesign.frontpage

Hm - læs venligst <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

Det er en dårlig ide at sende samme indlæg til flere grupper -
specielt hvis det ikke gøres med krydspostning.
--
Jens Gyldenkærne Clausen