Opdatere data vha. en formular ?
Fra : Martin Ploug

Dato : 27-05-04 00:39

Hej NG

Jeg skal lave en opdater-funktion, hvor det er muligt for en bruger at
opdatere nogle oplysninger.
Jeg regner med at en måde at gøre det på er at
lave en formular, hvor de oprindelige oplysninger hentes frem i formularen.
Brugeren kan så
redigere oplysningerne og klikke på en submit-knap, som sørger for at
gemme/opdatere oplysningerne.
Er det en måde at gøre det på ?

Jeg har lavet formularen med en mysql-forespørgsel, som henter
oplysningerne.

Jeg er klar over, at der skal laves en forespørgsel med UPDATE, som netop
søger for at opdatere oplysningerne, men hvordan er det lige det hænger
sammen ? Er det i princippet ligesom med INSERT ?
Der skal vel være noget med et ID, som søger for at det er den bestemte
post, der bliver opdateret ?
Er jeg på sporet ?

Jeg er begyndt på følgende (de to filer hænger sammen):

http://www.detour.dk/opdater/opdater.phps

http://www.detour.dk/opdater/editprofile.phps

Kan man bruge noget i den retning ?

Er her nogen, som evt. kan henvise til et eksempel ?

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Fra : c_fischlein

Dato : 28-05-04 08:14

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> http://www.detour.dk/opdater/editprofile.phps
>
> Kan man bruge noget i den retning ?
>
> Er her nogen, som evt. kan henvise til et eksempel ?

Hej Martin

Jeg har gjort som du beskriver ovenfor og brugt "Update". Det virker fint. Det
er selvfølgelig vigtigt at du har en unik variabel så du kan finde og rette i
den rigtige post.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 28-05-04 17:45

Martin Ploug wrote:

> [...]
> Brugeren kan så
> redigere oplysningerne og klikke på en submit-knap, som sørger for at

Ja

> [...]
> sammen ? Er det i princippet ligesom med INSERT ?
> Der skal vel være noget med et ID, som søger for at det er den bestemte

Ja

> Jeg er begyndt på følgende (de to filer hænger sammen):
>
> http://www.detour.dk/opdater/opdater.phps
>
> http://www.detour.dk/opdater/editprofile.phps
>
> Kan man bruge noget i den retning ?

Ja det ser fint nok ud. Virker det da ikke eller hvad er der galt?

Rasmus Hansen
http://dualmono.com