Hvilken forskel gør det??????
Fra : Mads Larsen

Dato : 02-05-01 17:08

Jeg har flere gange hørt at hvis man har en analog linie og får ADSL så vil
man kunne downloade hurtigere end en person som sad med ADSL på en ISDN
linie.

Hvor stor en forskel er der på downloadhastighederne mellem analog og
digital???

Jeg tænker nemlig på at få en 256/128 når min central engang bliver klar,
men hvorfor skulle jeg dog gå tilbage hvis hastighederne er de samme.

Jeg så i et tidligere indlæg at en person havde en 256/128 og han kunne
downloade med 32K/s og sende med 13.5K/s.
Er det normale hastigheder???? Jeg har nemlig hørt fra nogle som kun
downloader med 28-29K/s.

Sidste spørgsmål. Hvilke ping får man med en 256/128 i counter-stike??? Jeg
får nu selv 90-120 med ISDN.

Mads

Fra : Diesel4K

Dato : 02-05-01 16:38

> Jeg har flere gange hørt at hvis man har en analog linie og får ADSL så vil
> man kunne downloade hurtigere end en person som sad med ADSL på en ISDN
> linie.

- Det har jeg sgu aldrig hørt om! Det tror jeg ikke har noget på sig!!

> Hvor stor en forskel er der på downloadhastighederne mellem analog og
> digital???

- Ingen tror jeg.

> Jeg så i et tidligere indlæg at en person havde en 256/128 og han kunne
> downloade med 32K/s og sende med 13.5K/s.
> Er det normale hastigheder???? Jeg har nemlig hørt fra nogle som kun
> downloader med 28-29K/s.

- 32K/s lyder lidt højt. Så kan jeg bedre lide 28-29. 13 up er vist OK.

> Sidste spørgsmål. Hvilke ping får man med en 256/128 i counter-stike??? Jeg
> får nu selv 90-120 med ISDN.

- Afhænger jo af 40 forskellige ting. Det er vist så håtfint at man kan
hæve sin ping ved at tale pænt til sit netkort Jeg har selv 50-60
stykker på en 1024'er og jeg tror det vil være det samme for en 256.

Fra : Diesel4K

Dato : 02-05-01 16:42

> - Det har jeg sgu aldrig hørt om! Det tror jeg ikke har noget på sig!!

Så Jespers indlæg. Nu tror jeg lidt på det alligevel..

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-05-01 16:38

On Wed, 2 May 2001 18:08:27 +0200, Mads Larsen wrote:
>Jeg har flere gange hørt at hvis man har en analog linie og får ADSL så vil
>man kunne downloade hurtigere end en person som sad med ADSL på en ISDN
>linie.

Delvist korrekt, se nedenfor.

> [...]
>
>Jeg tænker nemlig på at få en 256/128 når min central engang bliver klar,
>men hvorfor skulle jeg dog gå tilbage hvis hastighederne er de samme.

Hvis du bestille og får leveret f.ek. en 256/128 kbps linie, så kører den
med samme hastighed, uanset om det er på en PSTN eller en ISDN linie.

Forskellen ligger i den maskimale hastighed man kan lave en ADSL linie på,
årsagen er at ISDN bruger et større frekvensområde end PSTN, og derfor bliver
der mindre tilbage til ADSL, dvs. hvis din linie f.eks. kan understøtte
6 Mbps downstream og 700 kbps upstream med PSTN, så kan det være den maksimalt
kan understøtte 4 Mbps/500 kbps med ISDN.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mark Petersen

Dato : 03-05-01 10:21

"Mads Larsen" <fks@nfkds.com> wrote in message news:9cp92q$n3v$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg har flere gange hørt at hvis man har en analog linie og får ADSL så vil
> man kunne downloade hurtigere end en person som sad med ADSL på en ISDN
> linie.

ja der er faktisk rigtigt men det er kun fordi at det er et meget lille forøelse af det frekvens område der er til gengeligt men det
har kun betydning for hvad der maksimalt kan udnyttes af forbindelsen hvilken ingen af de danske udbyder gør.
Det har kun påvirkning for den maksimale udnøttelse af båndbreden dsv 6000/2000, så det er fordet meste kun en teoretisk forskel end
det er en praktisk, da udefremkommende støj i de fleste tilfælde vil forhinder den fulde udnøttelse af forbindelsen.