Hvad koster...
Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 26-05-04 19:48

Jeg programmerer egentlig mest for sjovt og til eget/venners brug.

Nu har en privat organisation henvendt sig til mig, fordi de vil have en
af mine php-scripts implementeret på deres egen side.

Det drejer sig om en quiz, der tilfældigt kan udvælge spørgsmål og vise
for brugeren. Derudover er det muligt at indtaste flere spørgsmål, føre
statistik over svarene og der skal være en log-ind-funktion for brugerne.

Jeg aner slet ikke, hvad sådan en script ligger i, hvis et firma skulle
lave det.

Jeg vil sætte pris på de bud, der måtte komme.

- Daniel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-05-04 20:20

Daniel Overby Hansen wrote:
> [...]
> lave det.
>
> Jeg vil sætte pris på de bud, der måtte komme.

Det er meget svært at sige :) (Især når man ikke kender scriptet, pæn
source? veldokumenteret? udbygningsvenligt? bugfree?) Desuden en
organisation har jo af og til begrænsede midler? (Uden at kende denne
enkelte organisation).

Men jeg vil hellere sige - hvad synes du den er værd? Hvis du blot
skulle give et skud fra hoften :)

(En anden vigtig ting - hvordan sker afregning?)

mvh
Johan

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 26-05-04 21:55

> [...]
> source? veldokumenteret? udbygningsvenligt? bugfree?) Desuden en
> organisation har jo af og til begrænsede midler? (Uden at kende denne

Ja, det tænkte jeg nok!

Jeg har uddannelse indenfor programmering, dog ikke PHP, så min kode er
opbygget efter grundlæggende programmeringstekniker. Dokumentationen er
også i orden, ligesom jeg har lovet support.

De har lige holdt generalforsamling og gik ud med et betragteligt overskud.

> Men jeg vil hellere sige - hvad synes du den er værd? Hvis du blot
> skulle give et skud fra hoften :)

En million milliard

Jeg har lavet en stor del af arbejdet i forvejen, men omvendt skal de
ikke bare kunne høste æren for mit arbejde. Jeg havde overvejet 3000 kr
- det er i hvert billigt (tror jeg)

> (En anden vigtig ting - hvordan sker afregning?)

Det skal jeg nok klare med dem. Det er folk jeg kender i forvejen og har
tillid til. Aftalen vil også være, at det skal køre fra min server. Så
hvis de ikke betaler, så kan jeg klippe forbindelsen.

- Daniel

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-05-04 22:07

"Daniel Overby Hansen" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:c9307d$1528$1@news.cybercity.dk...

> Det skal jeg nok klare med dem. Det er folk jeg kender i forvejen og har
> tillid til.

Det er også vældig fint men pas på! når du laver forretning med bekendte!
Det er meget meget vigtigt at du kan være proffessionel i forhold til disse
mennesker, når det drejer sig om (det betalte!) arbejde. Jeg prøver ikke at
gøre mig klog på din situation, men er selv engang kommet i problemer med en
kunde da forholdet hertil blev for meget et venskab.. du skal tage dig selv
alvorligt, stille krav, og stå ved dem - selvom de er noget så flinke og alt
det der...
.... lidt tåget skriveri om et ellers meget seriøst emne!:)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-05-04 00:00

"Daniel" == Daniel Overby Hansen <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> writes:

> [...]

> log-ind-funktion for brugerne.

> Jeg aner slet ikke, hvad sådan en script ligger i, hvis et firma

Det er dig der er firmaet.

En god tommelfingerregl for selvstændige er følgende:

Divider den årsløn du vi have med 1400, og sæt resultatet som
timepris.

Find derefter ud af hvor mange timer du regner med at skulle bruge
(og hvor mange timer du allerede har brugt), og lav en kontrakt på det
beløb, hvori du beskriver hvor mange support timer der følger med i
handlen.

Og hvis du synes det er en barsk måde at handle på, skal du ikke
ringe til mig. Jeg koster 15.000,- for de første 2 timer, og 1500,-
for de efterfølgende.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-05-04 09:12

Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> writes:

> Og hvis du synes det er en barsk måde at handle på, skal du ikke
> ringe til mig. Jeg koster 15.000,- for de første 2 timer, og 1500,-
> for de efterfølgende.

Det var ikke så lidt. Hvor mange kunder har du til den pris, og hvad
er det du kan tilbyde, der tillader dig at kræve så meget?

- Jacob Atzen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-05-04 09:41

"Jacob" == Jacob Atzen <jacob@aub.dk> writes:

> Det var ikke så lidt. Hvor mange kunder har du til den pris, og hvad
> er det du kan tilbyde, der tillader dig at kræve så meget?

Jeg arbejder i hotlinen hos FKI Logstex (tidligere Crisplant). Det er
desværre ikke mig selv der får de beløb, men det er prisen for et
hotlineopkald udenfor abonnement. De fleste af vores kunder har en
fast aftale, så de betaler et fast beløb om året, og derefter har
ubegrænset support.

Vi snakker om systemer til 50-100 millioner kroner, så priserne er
ikke så ekstreme som det umiddelbart lyder til.

Fra : Lars Olesen

Dato : 27-05-04 10:39

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Vi snakker om systemer til 50-100 millioner kroner, så priserne er
> ikke så ekstreme som det umiddelbart lyder til.

Wow!

--
Lars Olesen
Kan det gøres bedre? Struktur, navigation og brugervenlighed!

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-05-04 11:01

> [...]

> Vi snakker om systemer til 50-100 millioner kroner, så priserne er
> ikke så ekstreme som det umiddelbart lyder til.

Ah ja. Men det er jo så også en lidt anden situation end php-hackeren
der har bakset et par scripts sammen. Jeg havde fejlagtigt fået
indtrykket, at du tog de priser for at skrive php.

- Jacob Atzen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-05-04 16:38

> Ah ja. Men det er jo så også en lidt anden situation end
> php-hackeren der har bakset et par scripts sammen. Jeg havde
> fejlagtigt fået indtrykket, at du tog de priser for at skrive php.

Det er lige før. Vi har en integreret webserver i et par af vores
installationer, så jeg har en enkelt gang siddet og pillet rundt i en
Apache konfiguration. Men det hører til sjældenhederne.

Og så beklager jeg at jeg fik givet et forkert indtryk.