Delay i script !
Fra : Bjarne

Dato : 26-05-04 19:28

Hej NG

Jeg har følgende kode der udsender et nyhedsbrev til dem der står i min
database "db.mdb". Det virker perfekt bortset fra at jeg får nogle
meddelelser tilbage bla. fra Orange at de ikke godtager spam, så jeg tænker
at det er fordi jeg udsender 20 - 30 email's lige efter hinanden.

Hvis dette er årsagen til at bla. Orange tolker mine mail's som spam, kunne
man så ikke indsætte en form for "delay" i scriptet så der ville gå ca. 5
sekunder mellem hver email ? men hvor og hvordan ved jeg ikke. Håber I kan
hjælpe mig.

Vh Bjarne

Her følger scriptet :

<%
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath
("db.mdb") %>

strSQL = "Select* from email"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do While Not rs.EOF

strEmail = rs("email")
strFornavn = rs("fornavn")
strMellemnavn = rs("mellemnavn")
strEfternavn = rs("efternavn")

Dim JMail
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "127.0.0.1"
JMail.Priority = 3
JMail.Sender = "nyhedsbrev@birkealleen.dk"
JMail.AddRecipientEx "" & strEmail, strFornavn & " " & StrMellemnavn & " "
& strEfternavn
JMail.Subject = "Nyhedsbrev fra Birkealleen"
JMail.Body = JMail.Body & "<BODY bgColor=#ffffcc>"
JMail.Body = JMail.Body & "<p align=center>" & strTekst1 & "</p>"
JMail.Body = JMail.Body & "<p align=center>Besked fra webmaster på
Birkealleen</p>"
JMail.Body = JMail.Body & "<p align=center>Hej " & strFornavn & " " &
strMellemnavn & " " & strEfternavn & "</p>"
JMail.Body = JMail.Body & "<p align=center>Hjemmesiden er opdateret med
følgende :</p>"
JMail.Body = JMail.Body & "<p align=center>" & strTekst2 & "</p>"
JMail.Body = JMail.Body & "<p align=center>" & strTekst3 & "</p>"
JMail.Body = JMail.Body
JMail.Execute
Set JMail = Nothing

rs.MoveNext
Loop

Conn.Close
%>

Fra : Mikoangelo

Dato : 26-05-04 20:16

[On on, 26 maj 2004 18:27:47 GMT, "Bjarne" wrote (link:

> [...]
> der ville gå ca. 5 sekunder mellem hver email ? men hvor og
> hvordan ved jeg ikke. Håber I kan hjælpe mig.

Dim A ' Grund: Se nedenfor...

> [...]
> JMail.Body = JMail.Body & "<p align=center>" & strTekst2 & "</p>"
> JMail.Body = JMail.Body & "<p align=center>" & strTekst3 & "</p>"

Lav noget i retning af

Do While Not a = 10000
   a = a - 1
   a = a + 1
Loop

> Loop
>
> Conn.Close
> %>

Dette vil få serveren til at fortage de beregniner 10000 gange mellem
hver afsendelse af mail.
Husk at gøre brugeren opmærksom på, at det kan tage noget tid, inden du
starter siden.
Og den løsning virker kun med en relativ lille DB, da de fleste servere
har en indbygget sikring mod sider, der tager for lang tid at generere.
Så kan du evt. dele den op, så den tager de første 100 mails, og så
redirecter du til den samme side med en querystring med ?a=100, og så
henter du den variabel i starten af siden.

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

Fra : Bjarne

Dato : 26-05-04 20:28

> [...]
> redirecter du til den samme side med en querystring med ?a=100, og så
> henter du den variabel i starten af siden.

Er der mulighed for at få siden til at skrive nedtællingen på siden
(countdown) og f.eks. hvor langt den er nået i databasen, så man kan se at
der stadig sker noget ?

Vh Bjarne

Fra : Mikoangelo

Dato : 26-05-04 21:02

[On on, 26 maj 2004 19:28:19 GMT, "Bjarne" wrote (link:
> Er der mulighed for at få siden til at skrive nedtællingen på
> siden (countdown) og f.eks. hvor langt den er nået i databasen, så
> man kan se at der stadig sker noget ?
>
> Vh Bjarne

Nej, for ASP er et serverside sprog.

Fra : Bjarne

Dato : 27-05-04 04:07

"Mikoangelo" <uneelcbggre@yx-qngn.qx> skrev i en meddelelse
> [On on, 26 maj 2004 19:28:19 GMT, "Bjarne" wrote (link:

> Nej, for ASP er et serverside sprog.

Kan man så indsætte et Java-script der laver en form for nedtælling før
asp-scriptet fortsætter med "loop"?

Vh Bjarne

Fra : Casper Bang

Dato : 27-05-04 11:03

> Kan man så indsætte et Java-script der laver en form for nedtælling før
> asp-scriptet fortsætter med "loop"?

Sagtens... du laver bare en refresh, ved at udskrive:

hvilket gør at siden "sendmail.asp" aktiveres igen efter 5 sekunder... Hvis
du i databasen holder styr på hvilke mails der er afsendt, vil dette nemt
kunne sættes op til at sende emails ud hvert 5'te sekund eller hvad du nu
ivl...

Fra : Mikoangelo

Dato : 27-05-04 15:13

[On to, 27 maj 2004 10:02:31 GMT, "Casper Bang" wrote (link:

> [...]
> afsendt, vil dette nemt kunne sættes op til at sende emails ud
> hvert 5'te sekund eller hvad du nu ivl...

Lige mine ord.
Hvorfor ender det altid med, at mine svar bliver skrevet før mig?
:)

Fra : Casper Bang

Dato : 27-05-04 15:59

> Hvorfor ender det altid med, at mine svar bliver skrevet før mig?

Hva' ka' jeg sige? Jeg er synsk...