Hvor f..... gemmer Ximian Evolution sine d~
Fra : Casper Angelo

Dato : 26-05-04 15:41

Jeg har haft et lille uheld med min kalender.

Jeg bruger Evolution som desktop kalender og min Ericsson mobil som
kalender ude i den virkelige verden, og synkronisere dem med Multisync
via bluetooth. Alt dette har sådan set virket fint indtil for nogle dage
siden, hvor multisync fuckede alting op. Så jeg nu har en 2-300
events for meget (dubletter) i min kalender

Jeg mente ikke umiddelbart problemet var så stort, for jeg mente
at Evolution gemmer sine data i en iCalendar fil, som jeg jo bare kan
editere. Så med lidt grep og gawk pipes fik jeg sorteret de events fra
som ikke skulle være der, og jeg har nu en ny iCalendar fil, som jeg
meget gerne vil have Evolution til at bruge - i stedet for den
fejlbehæftede.

Her kommer problemet så. For hvis jeg bare kopiere min redigerede fil ind
ovenpå evolutions egen fil: ~/evolution/local/Calendar/calendar.ics
Så svarer Evolution igen med erstatte den med den gamle fil, som den har
gemt et eller andet sted... Så den calendar.ics fil er åbenbart ikke
Evolution primære database, men bare en kopi af den rigtige!?

Men hvor f.... er så den rigtige database henne?? Og hvorfor har
Evolution denne besynderlige ide med at vise en kopi af basen i mit
homedir som den tilsyneladende er ligeglad med??

Mvh
   Casper Angelo

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 26-05-04 21:26

Casper Angelo wrote:

> [...]
> Evolution denne besynderlige ide med at vise en kopi af basen i mit
> homedir som den tilsyneladende er ligeglad med??

Kunne det ikke tænkes at den originale lå i ram cache.

Hilsen < Tommy

Fra : Casper Angelo

Dato : 27-05-04 09:54

On Wed, 26 May 2004 22:26:17 +0200, Tommy Hjorth wrote:

> Casper Angelo wrote:

[...]
> Kunne det ikke tænkes at den originale lå i ram cache.

Det kan da godt tænkes. Men jeg gik da ud fra at cachen opdateres hvis
den fil den cacher ændre sig. Ellers ville man jo ikke kunne ændre conf
filer o.lign. for programmer der kører - eller tager jeg fejl?

Hvordan tvinger man så linux til at rydde
ram cache? For det kan da ikke passe at man skal tvinges til MS tricket
med at genstarte bare for at erstatte en fil?

Mvh
   Casper Angelo

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-05-04 20:39

Casper Angelo wrote:
> [...]

> den fil den cacher ændre sig. Ellers ville man jo ikke kunne ændre conf
> filer o.lign. for programmer der kører - eller tager jeg fejl?

Det kan man heller ikke.

Det er meget få kørende services, der af sig selv opdger, at deres
konfigurationsfil er blevet ændret og tager hensyn til den ændrede
konfiguration.

Derfor skal administrator normalt genstarte servicen eller tvinge den
til at genindlæse konfigurationen, når der er sket en ændring i
konfigurationsfilen.

Morten Christensen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-05-04 20:49

Casper Angelo <casper@angelo_fjerndette.dk> writes:

> [...]
> ram cache? For det kan da ikke passe at man skal tvinges til MS tricket
> med at genstarte bare for at erstatte en fil?

Lidt afhængigt af hvordan du har oversat Evolution, så kan du bruge
/usr/libexec/evolution/1.4/killev, så bliver alt hvad der har med
Evolution at gøre lukket ned, og du kan roligt rette i dine filer.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH