CDONT parameter på server
Fra : Karsten Krambs

Dato : 26-05-04 15:09

Hej jeg bruger følgende script til test af email :
Server er en jeg har købt mig ind på.

<%
Set oCDMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
oCDMail.From = "123@123.dk"
oCDMail.To = "123@345.dk"
oCDMail.Subject = "Headline"
oCDMail.Body = "krop"
oCDMail.Send
Set oCDMail = Nothing
response.write "Email er nu sendt...<br>"
%>

(email er fiktive)

Jeg modtager mail i klumper.
Hvis jeg fx afsender 3 stk
mail 1 kl 13.30
mail 2 kl 13.35
mail 3 kl 13.40

kommer de alle i min outlook
med samme tid, og MEGET lang tid efter
(nogle mail tager det et døgn at komme)
mail 1kl 13.51
mail 2kl 13.51
mail 3kl 13.51

Imellem tester jeg fra en hotmailkonto om mail 123@345.dk kan modtage,
det kan den ! - en hotmail kommer frem til 123@345.dk på under et
minut.

Udbyder af server siger det kører fint hos ham, og mail kommer instant
hos ham.

Jeg har selvfølgelig prøvet med mange email adresser osv.
Er der en parameter - jeg kan vejlede min udbyder i - ifbm CDONT han
kan justere ?!?

--
Karsten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-05-04 15:18

Karsten Krambs <snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> wrote in

> Hej jeg bruger følgende script til test af email :
> Server er en jeg har købt mig ind på.
>
> <%
> Set oCDMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
> oCDMail.From = "123@123.dk"
> oCDMail.To = "123@345.dk"
> oCDMail.Subject = "Headline"
> oCDMail.Body = "krop"
> oCDMail.Send
> Set oCDMail = Nothing
> response.write "Email er nu sendt...<br>"
> %>
>
> (email er fiktive)
>
> Jeg modtager mail i klumper.
> Hvis jeg fx afsender 3 stk
> [...]

Når du sender mails via CDONTS, så lægges mails så vidt jeg kan huske i
mailserverens maildump-folder. Når mailserveren så synes, at det er på
tide at sende mails, så kigger den på, om der ligger nogle mails og
venter på at blive sendt. Dette kunne forklare, hvorfor de ankommer på
samme tid til dig - selvom de er "sendt" på forskellige tidspunkter. Jeg
skal ikke kunne sige, om der er en knap man kan skrue på, men jeg er
sikker på, at du kan få svar i dk.edb.system.ms-windows.server, hvor
konfiguration af CDONTS nok er mere on-topic end her.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.