CSS
Fra : John Bonnerup

Dato : 26-05-04 13:56

Hej
Jeg har et spørgsmål om
<LINK href="/default.css" rel="stylesheet">
og <LINK href="/default.css" rel="absolute stylesheet">

Kan man ved 1 af ovenstående henvisninger til Style Sheet i
Handicapindstillinger anvende sin "egen" css på de pågældende sider?

Eller skal der ikke være en rel-paramter.

mvh

John Bonnerup

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-05-04 14:00

John Bonnerup skrev:

>Kan man ved 1 af ovenstående henvisninger til Style Sheet i
>Handicapindstillinger anvende sin "egen" css på de pågældende sider?

Hvad ønsker du egentlig at opnå?

--
Bertel

Fra : John Bonnerup

Dato : 26-05-04 20:04

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message news:<sv49b0dej2slev40srsdej0tk8et0q3o1o@news.stofanet.dk>...

> Hvad ønsker du egentlig at opnå?

Jeg skal levere en korrekt css til en ny site, hvor jeg ikke har
adgang til at ændre i CSS mange gange.
SÅ jeg havde tænkt mig at jeg ville anvende muligheden for at bruge en
kopi af CSS medens jeg udvikler/tester. Jeg skal så have
Internetexplore til at bruge css'en fra Funktioner ->
Internetindstilling -> Hjælp til handicappede.
Hvis det virker synes jeg selv det ville være smart; men det driller.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 26-05-04 20:27

jobn@odense.dk (John Bonnerup) wrote:

> Jeg skal levere en korrekt css til en ny site, hvor jeg ikke har
> adgang til at ændre i CSS mange gange.
> SÅ jeg havde tænkt mig at jeg ville anvende muligheden for at
> bruge en kopi af CSS medens jeg udvikler/tester.

I så fald vil jeg anbefale dig at bruge Opera; her kan du nemlig nemt
og bekvemt skifte over til dit eget style sheet.

Ellers er alternativet vel at du gemmer en lokal kopi af et eller flere
af dokumenterne fra websitet, og så arbejder ud fra den.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.thorsenholm.dk/fona/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-05-04 23:01

Anders Thorsen Holm skrev:

>I så fald vil jeg anbefale dig at bruge Opera; her kan du nemlig nemt
>og bekvemt skifte over til dit eget style sheet.

Nemlig, og så får han samtidig en standardtro browser at tjekke
siderne i.

>Ellers er alternativet vel at du gemmer en lokal kopi af et eller flere
>af dokumenterne fra websitet, og så arbejder ud fra den.

Endnu nemmere:
Læg CSS-arket i samme mappe som siden, og nøjes med at henvise
til filnavnet uden sti. Så er det det lokale der virker på hans
harddisk, men det eksterne så snart siden lægges ud på serveren.

--
Bertel

Fra : Jane

Dato : 26-05-04 16:10

John Bonnerup skrev i <news:6df701f6.0405260456.17e5ffc4
@posting.google.com>:

> Eller skal der ikke være en rel-paramter.

Jeg bruger følgende:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css" />
og her kan jeg sagtens i Opera fjerne CSSet og brgue Operas.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-05-04 22:40

John Bonnerup skrev:

> Jeg har et spørgsmål om
> <LINK href="/default.css" rel="stylesheet">

- det er en helt normal css-inkludering.

> og <LINK href="/default.css" rel="absolute stylesheet">

- det er en ugyldig (eller i hvert fald ikke-standardiseret) rel-
parameter (måske mener du alternate stylesheet).

> Kan man ved 1 af ovenstående henvisninger til Style Sheet i
> Handicapindstillinger anvende sin "egen" css på de pågældende
> sider?

Hvad mener du med handicapindstillinger? Hvis du gerne vil benytte
dit eget css-ark i en browser, skal du ikke bruge nogen html-koder,
men blot angive css-arket i browserens opsætning (forudsat at det
er understøttet). Du kan få yderligere hjælp i browsergruppen -
dk.edb.internet.software.browser
--
Jens Gyldenkærne Clausen