Problem med CUPS under Debian Sid m. Gnome~
Fra : Casper Angelo

Dato : 26-05-04 13:25

I går opdaterede jeg min Debian Sid, og som det sker nogen gange i Sid
så er der bunker af ting der ikke virker nu...

Der var kommet en ny Libcupsys2-gnutls10, som bruges af Gnome desktop til
at printe gennem CUPS. Desværre konflikter den med den gamle Libcupsys2 -
som bruges af KDE. Det resulterer selvfølgeligt i bunker af
afhængighedsproblemer.

Så nu er jeg i en situation hvor jeg kan vælge mellem den nye
libcupsys2 og Gnome programmer eller den gamle og KDE programmer - og det
er jo ikke ligefrem meningen

Har jeg overset noget jeg kan gøre? Eller ligger fejlen i libcupsys2
pakken?

Mit gæt er at den nye libcupsys2-gnutls skal fortælle apt systemet at
den er kompatibel med libcupsys2, og derfor kan bruges i stedetfor. Det
gør den ikke nu og derfor brokker KDE komponenterne sig...

Mvh
   Casper

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 26-05-04 14:25

Casper Angelo <casper@angelo_fjerndette.dk> writes:

> I går opdaterede jeg min Debian Sid, og som det sker nogen gange i Sid
> så er der bunker af ting der ikke virker nu...

[...]

> Mit gæt er at den nye libcupsys2-gnutls skal fortælle apt systemet at
> den er kompatibel med libcupsys2, og derfor kan bruges i stedetfor. Det
> gør den ikke nu og derfor brokker KDE komponenterne sig...

Det var mit indtryk at den navneændring er lavet netop fordi den ikke er
kombatibel med en gamle.

Jeg tror det er det der menes i changeloggen:

Now libgnutls10 migration starts at 'unstable'/'testing'.
Packages depending libcupsys2 should be rebuit with newer
libcupsys2-dev.

Rename libcupsys2 to libcupsys2-gnutls10.
This package doesn't 'Provides: libcupsys2' to migrate libgnutls10.

Så du er vist nødt til at vente på at der bliver bygget nye pakker.

Hvis du installerer apt-listchanges kan du få en mail med hvad der er
sket af ændringer når du opgraderer.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Casper Angelo

Dato : 26-05-04 15:20

On Wed, 26 May 2004 15:24:41 +0200, Dennis Jørgensen wrote:

> Det var mit indtryk at den navneændring er lavet netop fordi den ikke er
> kombatibel med en gamle.

Fordømt, jeg tror du har ret...

> Så du er vist nødt til at vente på at der bliver bygget nye pakker.

Der er vel ikke andet for. Det er vel bare prisen for at køre Sid.

> Hvis du installerer apt-listchanges kan du få en mail med hvad der er
> sket af ændringer når du opgraderer.

God idé, det er hermed gjort

Tak for hjælpen

   Casper.