Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor kan jeg få hjælp?
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 26-05-04 12:57

Hej NG.

Hvis dette er den forkerte gruppe, så ret mig endelig.

Jeg er pr. 1/7-2004 færdig med min skole, og har derfor inden indtægt fra
denne dato.

Jeg har dog en elevplads pr. 1/9-2004!

Det er 2 mdr., kan jeg få noget økonomisk hjælp nogen steder, udover at
finde et vikar job i de 2 mdr.

Eller sender kommunen mig i banken?

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 26-05-04 15:45

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har dog en elevplads pr. 1/9-2004!
>
> Det er 2 mdr., kan jeg få noget økonomisk hjælp nogen steder, udover at

Hvis du bor hjemme hos far og mor får du ingen hjælp fra andre end din far og mor, hvad
med at tilbyde at arbejde for din familie og derved tjene lidt ?

vh ER

Fra : Anita

Dato : 26-05-04 15:59

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> skrev

> Hvis du bor hjemme hos far og mor får du ingen hjælp fra andre end din
far og mor, hvad
> med at tilbyde at arbejde for din familie og derved tjene lidt ?

Det gør man vel heller ikke alligevel?

Jeg er ligestraks færdig med min uddannelse. Jeg bliver dagpengeberettiget
nogle dage før jeg starter nyt job, men det betyder jo alt sammen, at jeg
stort set ikke har noget indtægt i 2 måneder. (SU forudbetalt i juni, ingen
indtægt i juli og løn bagudbetalt for august).

Men jeg mener da ikke at jeg på nogen måde er berettiget til noget fra det
offentlige. Det er vel nogenlunde samme situation der gør sig gældende for
spørgeren (bortset fra det med dagpengene).

Er der noget jeg overser?

Venligst Anita

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 26-05-04 16:35

Åhh... nej det må du ikke sige

/Kenneth

Fra : Anita

Dato : 26-05-04 16:50

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@SLETMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Åhh... nej det må du ikke sige

Jeg ar bange for at det eneste du kan gøre er at tale med den fagforening du
vil ryge ind under som elev.

Fagforeningen der dækker min studieretning, har været ude på uddannelsen og
forklare os om situationen. Men jeg tror ikke de samme forhold gælder dig.
Vi kan melde os ind i A-kassen så snart vi er færdige med sidste eksamen,
hvor vi efter 1 måned vil være dagpengeberettiget.

Der er også nogle særlige regler omkring tidligere opsparet ferie. Jeg synes
det virker ret forvirrende og vil gå ned i fagforeningen og snakke med dem,
når jeg er færdig med sidste eksamen.

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 26-05-04 16:52

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@SLETMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Åhh... nej det må du ikke sige

Og lige en ting til, jeg tror ikke få bistand, hvis man har penge i banken.
Andre der ved noget?

Venligst Anita

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-06-04 13:22

Anita wrote:
[...]
> [...]
> offentlige. Det er vel nogenlunde samme situation der gør sig gældende for
> spørgeren (bortset fra det med dagpengene).

Jeg tror du kan få kontanthjælp mod tilbagebetalingspligt. Men
ikke hvis du har en formue stående i banken, som du umiddelbart
kan bruge.

--
Peter Knutsen

Fra : Anita

Dato : 04-06-04 13:30

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror du kan få kontanthjælp mod tilbagebetalingspligt. Men
> ikke hvis du har en formue stående i banken, som du umiddelbart

Ja, det er også min opfattelse.

Venligst Anita

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 26-05-04 16:35

Undskyld min fejl.

jeg bor ikke hjemme hos mine forældre. Fylder 20 år.

Kan man evt. få kontant hjælp, bistand eller et eller andet?

/Kenneth Kosutrup

Fra : Zacho

Dato : 26-05-04 16:56

> Undskyld min fejl.
>
> jeg bor ikke hjemme hos mine forældre. Fylder 20 år.
>
> Kan man evt. få kontant hjælp, bistand eller et eller andet?

Ja! (Det kunne jeg i hvert fald for knap 10 år siden)

Jeg var i samme situation som dig. Sluttede på skolen i juni og havde
fået læreplads med start i oktober.

Jeg kunne ikke få SU da jeg i det tidsrum ikke var under uddannelse.

Tog ned på kommunen og fik uden problmer kontanthjælp i de ca. 3 måneder.
Selvom jeg havde skrevet lærekontakten under, skulle jeg alligevel
være aktiv jobsøgende og møde op på diverse "jobsøger-kurser"

Fra : Jan Richardy

Dato : 26-05-04 20:07

Jeg er ret sikker på, at du kan få kontanthjælp. Jeg er dog også ret sikker
på, at du kommer til at betale hver en krone tilbage.

Men en vigtig detalje er, at beløbet skal betales tilbage BRUTTO, dvs. hvis
du får 10.000 kroner i kontakthjælp og betaler 3.500 kroner i skat, bliver
regningen fra kommunen et par måneder senere stadig på 10.000 kroner, som
skal tilbagebetales. De 3.500 kroner får du tilbage i skat om ca. et år.
Told&Skat og kommunen samarbejder ikke på dette område.

Jeg tror jeg ville vælge banken, selvom det koster lidt renter.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Johnt

Dato : 26-05-04 20:54

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@SLETMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Undskyld min fejl.
>
> jeg bor ikke hjemme hos mine forældre. Fylder 20 år.
>
> Kan man evt. få kontant hjælp, bistand eller et eller andet?

Hvad med at finde et job. Der findes masser af dem om sommeren som
ferieafløser med mere. Man kan også gå med aviser om natten, 4 ruter giver
vel det samme som et job om dagen. Bare få fingeren ud !

Man tager ikke skade af at arbejde.

Hilsen

Johnt

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 26-05-04 21:06

> [...]
> ferieafløser med mere. Man kan også gå med aviser om natten, 4 ruter giver
> vel det samme som et job om dagen. Bare få fingeren ud !

Bare lige til din oplysning, så har jeg intet i mod at arbejde. Jeg har haft
arbejde siden jeg var 13 år gammel (20 nu), og kan sikkert også godt få et
job, men måske ikke kun for 2 mdr.

/Kenneth

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 26-05-04 22:05

> [...]
> arbejde siden jeg var 13 år gammel (20 nu), og kan sikkert også godt få et

Du kan også søge om penge her:

http://download.tdconline.dk/pub/kongehuset/skema/DronningenOgPrinsen.doc

vh ER

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 27-05-04 07:24

øhh... findes der ikke noget mere info om det??

--

/Kenneth Koustrup

Unlock af Nokia tlf.
Overspilning af VHS til DVD.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 27-05-04 11:12

Hej Kenneth

Jeg kan berolige dig med at du uden problemer kan få
IKKE-tilbagebetalingspligtig kontanthjælp på kommunen, og at du selvfølgelig
IKKE bliver sat til idiotarbejde eller lign.

Da jeg gik ud af skolen og havde en underskrevet lærekontrakt og ingen
indtægt i 2 mdr gik det sådan.

De er altså mennesker på kommunen og kan godt se at der ingen mening er i at
sætte dig til jobsøgerkursus når du allerede har et.

Ingen problemer - betragt det som en ekstra lang sommerferie.

Fra : Anita

Dato : 27-05-04 12:55

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev

> Jeg kan berolige dig med at du uden problemer kan få
> IKKE-tilbagebetalingspligtig kontanthjælp på kommunen, og at du
selvfølgelig
> IKKE bliver sat til idiotarbejde eller lign.

Er du sikker på at du ikke får en regning senere?

> Da jeg gik ud af skolen og havde en underskrevet lærekontrakt og ingen
> indtægt i 2 mdr gik det sådan.

Havde du penge i banken?

> De er altså mennesker på kommunen og kan godt se at der ingen mening er i
at
> sætte dig til jobsøgerkursus når du allerede har et.

Det skal du skam ikke vide dig sikker på. Man bliver nok ikke sendt ud i
arbejde, men kurser kan de sagtens sætte en på. De skal jo bevise at de gør
noget for at få folk i job.

> Ingen problemer - betragt det som en ekstra lang sommerferie.

Hmm....

/Anita

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 27-05-04 16:20

> Er du sikker på at du ikke får en regning senere?

Skulle da være underligt, det er nu over 4 år siden...!

> Havde du penge i banken?

Ik specielt.... men var da kreditværdig hvis det skulle være.

De skal jo bevise at de gør
> noget for at få folk i job.

Ikke hvis "folk" allerede har et job.

> Hmm....

Hmmm.... selv ;)

Fra : Anita

Dato : 27-05-04 17:04

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev

> Skulle da være underligt, det er nu over 4 år siden...!

Så kan reglerne jo være blevet ændret op til flere gange siden da.

> Ik specielt.... men var da kreditværdig hvis det skulle være.

Det er ikke det der tæller. Penge på bogen tæller.

> De skal jo bevise at de gør
>
> Ikke hvis "folk" allerede har et job.

Jamen så er det jo pudsigt jeg har flere eksempler på det.

> Hmmm.... selv ;)

I princippet er det jo lidt frækt bare at "holde sommerferie" på samfundets
regning, er det ikke?

Venligst Anita

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 27-05-04 14:28

Nu er det jo sådanne at jeg vil mene at vi høre ind under samme kommune
Så jeg kan nok godt snakkes med dem..

Takker for din hjælp.

/kenneth Koustrup

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 27-05-04 16:19

> Nu er det jo sådanne at jeg vil mene at vi høre ind under samme kommune

> Så jeg kan nok godt snakkes med dem..

Nok ikke helt, du er i Trundholm er du ik?

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 27-05-04 16:44

Niks ikke mere..

/Kenneth

Fra : Kim

Dato : 27-05-04 11:21

On Wed, 26 May 2004 21:54:21 +0200, "Johnt" <listme@listme.dsbl.org>
wrote:

>Man tager ikke skade af at arbejde.

Vrøvl.

Det afhænger sandelig af, hvilken type arbejde, der er tale om !

Ellers kunne vi jo blot afskaffe arbejdsskadestyrelsen.

--
Kim