Gemme informationer om mange ting ved hjæl~
Fra : Casper Bang

Dato : 26-05-04 10:56

Hej,

Jeg har et ASP forum hvor jeg gemmer informationer om hvilke tråde den
enkelte bruger (den enkelte PC) har besøgt, samt hvornår.

Dette gøres ved hjælp af cookies.

Jeg sætter for eksempel en cookie sådan her:

response.cookies("forum")("forum_lastpost_in_thread10") = 5

hvilket betyder at den sidst læste post i tråd 10, er post nummer 5.

Problemet er at browserne tilsyneladende har en begrænsning for hvor mange
af den her type cookies de vil tage imod - efter et stykke tid stopper
browserne med at gemme informationerne!?

Er der en måde hvorpå jeg kan få browseren til at huske al den data jeg
giver til den, eller bliver jeg nødt til at styre det server-side med en
database?

Jeg håber i har nogle gode råd :)

MVH
~Casper Bang

Fra : Mikoangelo

Dato : 26-05-04 14:17

[On on, 26 maj 2004 09:56:02 GMT, "Casper Bang" wrote (link:
> Er der en måde hvorpå jeg kan få browseren til at huske al den
> data jeg giver til den, eller bliver jeg nødt til at styre det
> server-side med en database?
>
> Jeg håber i har nogle gode råd :)

Jeg tror du skal lave alle de data om til en lang (kommasepareret)
streng, som du så gemmer, og når du henter dem igen, så bare brug
ARRAYNAVN = split(STRENGNAVN, ",")
Det er mit bud...

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

Fra : Casper Bang

Dato : 26-05-04 15:25

> Jeg tror du skal lave alle de data om til en lang (kommasepareret)
> streng, som du så gemmer, og når du henter dem igen, så bare brug
> ARRAYNAVN = split(STRENGNAVN, ",")
> Det er mit bud...

Hmm ja, det er da en mulighed... bliver bare lidt besværligt at holde styr
på hvilken thread der står hvor.
Bliver nok egentligt nemmere at gemme det i en database så :/

Er der andre forslag, eller er ovenstående den eneste mulighed for at løse
mit problem?

Fra : Mikoangelo

Dato : 26-05-04 15:27

[On on, 26 maj 2004 14:24:38 GMT, "Casper Bang" wrote (link:
> Er der andre forslag, eller er ovenstående den eneste mulighed for
> at løse mit problem?

JEG har ingen andre forslag, men det betyder jo ikke, at der ikke er
andre, der har. Bare ha' lidt tålmodighed.