su -- hænger i 10 til 15 seks.
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 26-05-04 10:51

Hej NG!

En win->linux switcher bakser lidt med "su" i en terminal. Han vil gerne
være root og gør som jeg har sagt: Skriv "su". Herefter beder den om et
kodeord, og det skriver han korrekt. Herefter hænger terminalen i 10 til
15 sekunder. Hvorfor?

Jeg har bedt ham om at skrifte kodeordet for root, men det hjælper
tilsyneladende ikke. Jeg har også bedt ham, når han er root, skrive "su
<hans brugernavn>", og i dette tilfælde er der ingen tøven.

--Martin

Fra : Nuno Alexandre

Dato : 26-05-04 11:31

On Wed, 26 May 2004 11:51:02 +0200, Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
> tilsyneladende ikke. Jeg har også bedt ham, når han er root, skrive "su
> <hans brugernavn>", og i dette tilfælde er der ingen tøven.

Hej,
kan du prøve at stoppe den logger du bruger, og så køre 'su' igen ?
hvis det virker hurtiger, kan du prøve at disable console logging i conf
filen til logger.

      nuno