User groups i Win2000
Fra : mtg

Dato : 26-05-04 08:54

Jeg har brug for fra mit C++-program at kunne afgøre, hvilken gruppe en
bruger tilhører når brugeren starter mit program.
Findes der et systemkald eller lignende, som med brugernavnet som argument
kan returnere den/de grupper, brugeren tilhører?
Findes der evt. andre emtoder til at finde brugerens gruppe? Evt. ved at
læse i registreringsdatabasen eller lignende.
Er der nogen der ved hvor disse oplysninger er gemt under Windows 2000?

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-05-04 19:07

mtg wrote:
> [...]
> læse i registreringsdatabasen eller lignende.
> Er der nogen der ved hvor disse oplysninger er gemt under Windows 2000?

Jeg ved ikke om der er et API kald eller om du kan finde det i
reg. db'en, men du kunne måske køre "net group" f.ex. med
system(...) eller popen(...) og parse output derfra.

/b