opsætning af en router ???
Fra : Tom Harthimmer

Dato : 25-05-04 22:59

Hej gruppe.
Jeg ved ikke ret meget om opsætning af en router men, har prøvet
at klippe en "side" ud, så man kan se hvad jeg mener.
Vi har 4 pc'er på routeren, hvor min har ip:192.168.8.18
så der hvor der står "Server IP in lan" skal der vel stå "18",
men hvis man skal åbne en port (ftp 21) i en Broadband Router
hvad skal man skrive der hvor der står "port in lan" ???

hilsen Tom

Service Port Server IP in LAN Port in LAN Protocol
FTP(21) 192.168.8. TCPUDPBoth
TELNET(23) 192.168.8. TCPUDPBoth
SMTP(25) 192.168.8. TCPUDPBoth
DNS(53) 192.168.8. TCPUDPBoth
HTTP(80) 192.168.8. TCPUDPBoth
POP3(110) 192.168.8. TCPUDPBoth
NetMeeting(1720) 192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
192.168.8. TCPUDPBoth
- 192.168.8. TCPUDPBoth
- 192.168.8. TCPUDPBoth

Fra : MR Kris

Dato : 26-05-04 06:54

Hej Tom

du skal skrive den ip som er serveren til ftpen. dvs hvis det er din
192.168.8.18 så skal den stå som server ip både in lan og i ftpen. derudover
skal du gøre det samme med din pop3 mail server og alt det andet du har. med
mindre du har fordelt det over de 4 pc'er du har. skal du selvfølgelig bruge
de ip'er som deres har.