Stemme der læser op
Fra : Markus

Dato : 25-05-04 21:39

Kan man bruge den funktion der er til blinde, til at læse teksten
op på ens side? Ligesom på:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm (tryk: læs op)

I må undskylde hvis det her ikke er postet i den rigtige gruppe.

Håber i kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-05-04 23:01

Markus <markus_kyroe@hotmail.com> writes:

> Kan man bruge den funktion der er til blinde, til at læse teksten
> op på ens side? Ligesom på:
> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm (tryk: læs op)

Det eneste de har er et helt almindeligt link til en lydfil.
Det eneste du skal gøre er at lægge en lydfil på din server
og lave et link til den, og så håbe at brugerens browser vil
afspille den (min downloadede filen og spurgte om jeg ville starte
den i WinAmp).
Så, ingen scripts i det.

> I må undskylde hvis det her ikke er postet i den rigtige gruppe.

Det er jo ikke til at vide hvis man ikke ved hvordan det er gjort :)

/L

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 25-05-04 23:47

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message

> [...]
> den i WinAmp).
> Så, ingen scripts i det.

> Det er jo ikke til at vide hvis man ikke ved hvordan det er gjort :)

man kan sikkert lave noget cross site scripting med denne side ?
http://talesyntese.tdc.dk/default.asp

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Søren Frederiksen

Dato : 07-06-04 10:02

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> DHTML Death Colors: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Jeg har en midi lydfil på min hjemmeside og den afspilles automatisk, så det er
hvad jeg vil foreslå dig at du gør. Du sætter bare koden:
<BGSOUND SRC="billeder/song.mid" LOOP="infinite">
lige under din <body>

Håber det hjælper lidt.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-05-04 23:40

Markus <markus_kyroe@hotmail.com> posting:

>Kan man bruge den funktion der er til blinde, til at læse teksten
>op på ens side? Ligesom på:

Måske er VoiceXML noget du kan bruge,
http://www.w3.org/TR/2004/REC-voicexml20-20040316/

VoiceXML understøttes snartest af Opera.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 26-05-04 08:06

Markus wrote:
> [...]
> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm (tryk: læs op)
>
> I må undskylde hvis det her ikke er postet i den rigtige gruppe.

Jeg vil ikke anbefale dig at lave det som DMI, opbyg istedet din side
med semantisk korrekt HTML-kode, d.v.s. bruge h1-h6, p, em, strong,
label, acronym, o.s.v.

De blinde har så selv et program der læser teksten op fra din hjemmeside
(f.eks. JAWS, IBM Home Page Reader, e.lign.)

Du laver så et stylesheet med media-typen aural
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/media.html#media-types

Du kan så via dit aural stylesheet bestemme om det skal være en
mand/kvinde stemme, hvor dyb og hurtig den skal være og en hel masse
andre ting.
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/aural.html

Hintzmann c",)