Bredbånd. Hvad bør jeg vælge?
Fra : Hans Poulsen

Dato : 25-05-04 21:23

TDC har for øjeblikket et tilbud om gratis installation af bredbånd.

Derefter skal man vælge mellem de seks muligheder, der er gengivet
lige nedenfor.

Hvad bør en privatmand, der er enebruger - med, hvad jeg kunne
forestille mig
er et slags gennemsnitsforbrug - vælge? De seks muligheder er tæt ved
volapyk for mig.

Ubegrænset bredbånd Pr. måned*
512/128 kbit/s 359 kr.
512/256 kbit/s 409 kr.
512/512 kbit/s 484 kr.
2048/128 kbit/s 549 kr.
2048/256 kbit/s 599 kr.
2048/512 kbit/s 674 kr.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Jesper Krogh

Dato : 25-05-04 21:35

I dk.edb.internet.udbydere.xdsl, skrev Hans Poulsen:
> Hvad bør en privatmand, der er enebruger - med, hvad jeg kunne
> forestille mig
> er et slags gennemsnitsforbrug - vælge? De seks muligheder er tæt ved
> volapyk for mig.

Det er gratis at ændre hastighed, så hvis jeg var dig ville jeg bare
starte med det billigste og se om det ikke er nok. Det er det for alle
mennesker der ikke har lyster udi flytning af store mængder data.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-05-04 21:51

On 25 May 2004 13:22:33 -0700, hans.poulsen@post.tele.dk (Hans
Poulsen) wrote:

>TDC har for øjeblikket et tilbud om gratis installation af bredbånd.

Nej det har de ikke.

De har "tilbud" om gratis oprettelse, hvis man gør det selv.
installation skal de betale 495,- for.

> [...]
>forestille mig
>er et slags gennemsnitsforbrug - vælge? De seks muligheder er tæt ved

Vælg fx en Tele2adsl 512/512 for kun 340 kroner. Det har jeg selv,
kører fint og så for du firewall og firewall osv med i prisen.. og her
er det samme priser ved oprettelse... 0 kroner, og 495 for
installation.

512Kbit er tilpas hurtig, og du kan sende mail hurtigt osv. fordi man
har den gode opload. eller hvad man nu vil bruge den til.

Fra : Hans Poulsen

Dato : 26-05-04 19:18

Bjarke Hansen

Kære Jesper og Bjarke

Tak for jeres venlige og hurtige svar.
I har hjulpet mig godt på vej, og nu
er det op til mig at træffe et valg
umiddelbart efter pinsen.

God pinse til jer begge.

Venlig hilsen
Hans poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-05-04 23:02

Hans Poulsen wrote:
> forestille mig
> er et slags gennemsnitsforbrug - vælge? De seks muligheder er tæt ved
> volapyk for mig.

Jeg ville vælge en 512/128-kbit-forbindelse. Det har jeg selv og det dækker
fint mine behov. Dersom du (formentligt) ikke skal have nogen server eller
andet der belaster upload, så er der ingen grund til at vælge højere
upload-hastighed - det bliver det bare dyrere af.
512/128-kbit-forbindelsen kører fint med mail, news, surf, etc. og som nævnt
andetsteds, er det gratis at opgradere, hvis du får større behov senere.

Søren

Fra : TBC

Dato : 28-05-04 01:40

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40b513f1$0$259$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> andet der belaster upload, så er der ingen grund til at vælge højere
> upload-hastighed - det bliver det bare dyrere af.

Ja, hos stort set altid dyrere TDC, men der findes alternativer til dette,
med mere båndbredde til samme penge.

Jeg ville uden at blinke tage den forbindelse hvor man få mest båndbredde
for de billigste penge og få 512/512 med til samme penge. Man ved aldrig om
den gode Thomas kunne finde på at begynde at spille computerspil online,
eller køre p2p programmer. Så ville den større upload pludselig "come in
handy" og yde downloaden retfærdighed. ...Så til samme penge er valget
oplagt: Mest båndbredde for pengene.

Det eneste jeg kunne være i tvivl om er "firewall med i prisen". Jeg *HADER*
invaliderende hardware firewalls og routere, så jeg håber da det er en
softwarefirewall der er tale om.

TBC

Fra : anders majland

Dato : 28-05-04 11:07

> Det eneste jeg kunne være i tvivl om er "firewall med i prisen". Jeg
*HADER*
> invaliderende hardware firewalls og routere, så jeg håber da det er en
> softwarefirewall der er tale om.

Jeg foretrække en hardware firewall - Sålænge det er en jeg selv har
valgt og har fuld kontrol over ...

På arbejde har vi en tdc forbindelse. Den er oprettet dengang der altid
fulgte en speedstramrouter med. Den står pænt i sin papkasse i et hjørne

Hjemme har jeg også en hw firewall - endda selvom jeg ikke har en fast
forbindelse men "kun" kører på isdn dialup....

/A

Fra : TBC

Dato : 31-05-04 00:15

meddelelse news:40b721b6$0$3049$14726298@news.sunsite.dk...
> *HADER*
>
> Jeg foretrække en hardware firewall - Sålænge det er en jeg selv har
> valgt og har fuld kontrol over ...

Sådan er vi jo så forskellige af temperement.

Jeg fortrækker frihed fra omstændig konfigurereing samt mulighed for
*direkte* og altid 100% åbent hul og kompatibilitet igennem, uden NAT og
alle de potentielle kompromiteringer der måtte være ifht forskellige
protokoller.

Den programspecifikke nettiladelse er mig også uundværlig, så udvalge
programmer hurtigt kan fungere som var der slet ingen firewall, mens resten
af systemet og portene nyder beskyttelse. Selv med hardware firewall er en
softwarefirewall installeret ofte nyttig ifht potentielle trojaner.

> Hjemme har jeg også en hw firewall - endda selvom jeg ikke har en fast
> forbindelse men "kun" kører på isdn dialup....

Personligt skyr jeg enhver overflødig elektronik der kunne give blot det
mindste antal millisekunders latency i spil. Jeg har haft særdeles ringe
erfaringer med routere (op til 10-15 ms latency på de værste), og forsøgte
mig også engang med en gateway, men den opgav jeg også på grund af lidt
ekstra latency, og gik tilbage til deling af internetforbindelse under
Windows, når den slags var aktuelt.

Håber det belyse mit ellers umiddelbart besynderlige standpunkt. ...Og ja,
jeg er ping fanatiker der bliver halvdårlig hvis min ping overstiger 10 ms i
online spil

Jeg erkender til fulde at der omvendt også er folk der hygger sig bedre med
at skulle konfigurere sin router eller firewall, ...og fred med det.

TBC

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-05-04 15:55

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i

> [...]
>
> Jeg erkender til fulde at der omvendt også er folk der hygger
> sig bedre med at skulle konfigurere sin router eller firewall,

Ja, der findes endda folk der ellers er kendte som computernørder,
der aldrig kunne finde på at vælge deres sikkerhed ud fra hvor
hurtigt et et andet diffust spil ville virke over nettet - ja, der
er dem der slet ikke benytter computerne til spil

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
<http://salg.bindernaes.dk> <http://korsaren.dk>

Fra : TBC

Dato : 03-06-04 03:12

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtigt et et andet diffust spil ville virke over nettet - ja, der
> er dem der slet ikke benytter computerne til spil

Hvad er det egentligt du ønsker at insinuere dermed, og hvorfor ?

Er det svært at respektere at jeg måtte prioritere anderledes, og måske
fortrække at bruge min tid på andet end at støde på router kompatibilitets
problemer og der af nødvendige konfigureringer? Jeg syntes da ellers omvendt
det er nemt nok at finde rum for at respektere dem der måtte hygge sig med
det, selv om jeg ikke selv ser det "hyggelige" element ved at bruge tid på
det.

Mig bekendt er der på mange områder faktisk også bedre sikkerhed i en
softwarefirewall end i en router. Så helt "dumt" kan det jo ikke være.

TBC