Tælle hvor mange elementer 2 arrays har ti~
Fra : Jonas Jalling

Dato : 25-05-04 20:50

Hej,

Er der ngen der har et tip til hvordan jeg tæller hvor mange elementer 2
arrays har tilfældes?
F.eks.:
Array1 = (a, b, c, d, e, f, g, h)
Array2 = (f, d, y, a)
I dette tilfælde ville der være 3 elementer tilfældes.

Jonas Jalling

Fra : Henrik Kirk

Dato : 25-05-04 21:16

> [...]
> Array1 = (a, b, c, d, e, f, g, h)
> Array2 = (f, d, y, a)
> I dette tilfælde ville der være 3 elementer tilfældes.
En gang dynamisk programering skulle kunne klaere og og sikker ogsaa i en
afstaendig tid, har ikke lige kigget paa google men jeg tror der skulle
vaere et par muligheder der.

--

/Henrik Kirk webmaster 1900mtb.dk
-----------------

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 26-05-04 08:16

On Tue, 25 May 2004 22:16:10 +0200, Henrik Kirk wrote:

> En gang dynamisk programering skulle kunne klaere og og sikker ogsaa i en
> afstaendig tid, har ikke lige kigget paa google men jeg tror der skulle
> vaere et par muligheder der.

Kan du ikke lige repetere hvad det er dynamisk programmering dækker over
- jeg ved det godt men har glemt det :(

Mvh.
/Thomas

Fra : Henrik Kirk

Dato : 26-05-04 14:21

> Kan du ikke lige repetere hvad det er dynamisk programmering dækker over
> - jeg ved det godt men har glemt det :(

Hvor du undervejs under algoritmens udfoerelse soerger for at gemme de
data du indtil videre har fundet, saa du ikke skal regne noget ud flere
gang. (meget kort)

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-04 21:20

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Er der ngen der har et tip til hvordan jeg tæller hvor mange elementer 2
> arrays har tilfældes?

Noget a la:

$arr1 = array('a', 'b', 'c', 'd', 'e', 'f', 'g', 'h');
$arr2 = array('f', 'd', 'y', 'a');
$arr3 = array_unique(array_merge($arr1, $arr2));
$count = count($arr1) + count($arr2) - count($arr3);
echo '$arr1 og $arr2 har '.$count.' elementer til fælles';

Utestet.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-05-04 21:56

On Tue, 25 May 2004 22:20:06 +0200
"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote:
> [...]
> $count = count($arr1) + count($arr2) - count($arr3);
> echo '$arr1 og $arr2 har '.$count.' elementer til fælles';

hvad med?

count(array_intersect($array1,$array2));

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New