Resultater vises fire gange ?
Fra : Martin Ploug

Dato : 25-05-04 18:18

Hej NG

Kan nogen gennemskue nedenstående ?
Jeg vil kun have vist resultaterne i en bestemt post
- nemlig i den række, hvor lokaleID = 1,
men i stedet får jeg vist resultaterne fra samme post
men de vises fire gange under hinanden.
Jeg har fire rækker i tbllokale, jeg ved ikke, om der er en sammenhæng ?
Men hvordan løser jeg det, sådan at resultaterne fra en bestemt række
kun vises en gang ?

$resultat = mysql_query("SELECT lokaleID, Kvm, LokaleNavn, Pris,
Adresse_1,Brugernavn, tbllokale.Adresse2, tblovelokale.Postnummer_ID,
Udstyr, tbllokale.Beskrivelse, tbllokale.Udbyder_ID, tbludbyder.UdbyderID,
tblpostnummer.ByNavn FROM tbllokale, tbludbyder, tblpostnummer WHERE
tblokale.Udbyder_ID = tbludbyder.UdbyderID AND tbllokale.lokaleID = 1")or
die(mysql_error());

while ($raekke = mysql_fetch_assoc($resultat)) {

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Fra : Kim Emax

Dato : 25-05-04 19:25

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> tblpostnummer.ByNavn FROM tbllokale, tbludbyder, tblpostnummer WHERE
> tblokale.Udbyder_ID = tbludbyder.UdbyderID AND tbllokale.lokaleID = 1")or

når du henter fra 3 tabeller:

FROM tbllokale, tbludbyder, tblpostnummer

så skal du joine 2 gange:

WHERE tblokale.Udbyder_ID = tbludbyder.UdbyderID AND tbllokale.lokaleID = 1

du gør det kun en gang.

Uden en database model er det ikke til at sige dig, hvilke relationer du
mangler at joine.

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-05-04 19:47

Hej

Herunder er strukturen for de tre tabeller:

#

# Struktur dump for tabellen `tbllokale`

#

CREATE TABLE tbllokale (

lokaleID int(11) NOT NULL auto_increment,

Udbyder_ID int(11) unsigned NOT NULL default '0',

Adresse1 varchar(75) default NULL,

Adresse2 varchar(75) default NULL,

Postnummer_ID int(11) unsigned NOT NULL default '0',

Kommune_ID int(11) unsigned NOT NULL default '0',

LokaleNavn varchar(50) default NULL,

Kvm float default '0',

Pris float default '0',

Antal tinyint(3) unsigned default '0',

Beskrivelse text,

Udstyr text,

Ledigt tinyint(3) unsigned default '0',

PRIMARY KEY (lokaleID),

UNIQUE KEY lokaleID (lokaleID),

KEY OvelokaleID_2 (okaleID,Udbyder_ID,Postnummer_ID,Kommune_ID)

) TYPE=MyISAM;

# ------------------------------------------------------

#

# Struktur dump for tabellen `tblpostnummer`

#

CREATE TABLE tblpostnummer (

PostnummerID int(4) NOT NULL default '0',

ByNavn varchar(23) NOT NULL default '',

Gade varchar(35) default NULL,

PRIMARY KEY (PostnummerID)

) TYPE=MyISAM;

#

# Struktur dump for tabellen `tbludbyder`

#

CREATE TABLE tbludbyder (

UdbyderID int(11) NOT NULL auto_increment,

Brugernavn varchar(25) NOT NULL default '',

Navn varchar(30) NOT NULL default '',

Adresse1 varchar(50) default NULL,

Adresse2 varchar(50) default NULL,

Postnummer_ID int(4) unsigned default NULL,

Telefon1 varchar(8) NOT NULL default '',

Telefon2 varchar(8) default NULL,

Fax varchar(8) default NULL,

Email varchar(50) default NULL,

URL varchar(75) default NULL,

Aktiv tinyint(3) unsigned default '0',

Beskrivelse text,

Password varchar(25) NOT NULL default '',

PRIMARY KEY (UdbyderID),

UNIQUE KEY Brugernavn (Brugernavn),

UNIQUE KEY UdbyderID (UdbyderID),

KEY UdbyderID_2 (UdbyderID,Aktiv)

) TYPE=MyISAM;

Hilsen Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-05-04 22:55

Kan det passe, at jeg kan løse problemet ved at tilføje nedenstående ?

tblovelokale.postnummer_ID = tblpostnummer.PostnummerID

Det ser sådan ud.