TStringList linieskift
Fra : Rasmus

Dato : 25-05-04 14:55

Hej!

Jeg bruger Borland C++ Builder 6.
Når bruger TStringList, opretter sådan:
TStrings* StringNavn = new TStringList;
har jeg altid i slutningen af StringNavn->Text et linieskift ("\r\n").
Hvis man f.eks.
StringNavn->Text = "Test";
I næste linie checker jeg StringNavn->Text og den indeholder "Test\r\n".
Hvordan undgår jeg det linieskift?

På forhånd tak!

Mvh. Rasmus Steffensen

Fra : Kasper Larsen

Dato : 25-05-04 17:09

"Rasmus" <hpstuff@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis man f.eks.
> StringNavn->Text = "Test";
> I næste linie checker jeg StringNavn->Text og den indeholder "Test\r\n".

Fra Builder 5 hjælpen :
"TStrings contains pure virtual methods and should not be directly
instantiated."

Prøv :
TStringList* stringlisten = new TStringList;
stringlisten->Add("Tester");
AnsiString value = stringlisten->Strings[0]; // value indeholder "Tester" og
ingen /r/n

Hvis du ønsker at sikre at koden kan flyttes til en anden C++ compiler bør
du overveje at bruge f.eks. std::vector<String> i stedet.