Hvor finder man et billede af Langebæk Møl~
Fra : JK

Dato : 25-05-04 13:18

http://www.stobbe.org/europe/denmark/moeller.htm

Der skulle findes eet fra 1920.

og hvor lå den ?

kan det have været på Langebækgårdsvej, på bakken, i retning mod
Petersværft set fra Langebækgård.

Der må da være en god vind.

på forhånd tak

John Knuhtsen

Fra : Torben Sørensen

Dato : 25-05-04 17:28

Hejsa
Så vid jeg kan finde ud af er adressen på den gamle mølle: Langebæk mølle 2.
Det er funde på www.ksm.dk under slægtsforskning og "Danmark før og nu" når
man går på "gamle kort" står der en M (for mølle) det må være denne, det
passer også med mølledammen.
Torben Sørensen
(ved mail erstat de 2 XX med .dk)

Fra : JK

Dato : 26-05-04 11:40

On Tue, 25 May 2004 18:27:34 +0200, "Torben Sørensen" <treben@mail.xx>
wrote:

> [...]
>man går på "gamle kort" står der en M (for mølle) det må være denne, det

Altså www.ksm.dk er en maskinfabrik. Der er ikke noget
slægtsforskning.

På kms.dk er der heller ikke

Hvilken side er det, du mener ?

er det langebækgårdsvej adressen, du mener ?

mvh

John

Fra : Torben Sørensen

Dato : 26-05-04 14:17

Det var forkert www.ksm.dk Kort & Matrikelstyrelsen, vælg mest til fritid og
slægtsforskning, væl så danmark før og nu (i højre side), der kommer et nyt
vindue, og vælg igen Danmark før og nu der hvor der står (kræver Internet
Explorer 5.0 og derover)
Torben Sørnesen

Fra : JK

Dato : 27-05-04 15:13

On Wed, 26 May 2004 15:16:43 +0200, "Torben Sørensen" <treben@mail.xx>
wrote:

> [...]
>vindue, og vælg igen Danmark før og nu der hvor der står (kræver Internet

Tak for det !

Det er netop den placering, jeg gættede på.

Hvad med billedet ?

mvh

John

Fra : Bodil Madsen

Dato : 27-05-04 16:13

Har du spurgt Langebæk Lokalhistoriske Arkiv? Adressen:se
www.lokalarkiver.dk
mvh
Bodil Madsen

Fra : Torben Sørensen

Dato : 27-05-04 18:08

Jeg har ike et billede af den, men prøv på det lokale arkiv, det kan også
være dem der bor der i dag vid noget om møllens historie, eller kunde er der
gør.
Torben

Fra : JK

Dato : 27-05-04 19:52

On Thu, 27 May 2004 19:07:31 +0200, "Torben Sørensen" <treben@mail.xx>
wrote:

>Jeg har ike et billede af den, men prøv på det lokale arkiv, det kan også
>være dem der bor der i dag vid noget om møllens historie, eller kunde er der
>gør.

Iøvrigt tror jeg, at der er 2 møller. Der er jo flere afsatte M på det
lokalkort.

Desuden mener jeg, at jeg i denne gruppe har set et billede af
Langebæk stubmølle. Da den er til vind, mener jeg, at den kan have
ligger på en bakke på Langebækgårdsvej, hvor der er et M.

Muligvis har en anden mølle ligget ved Møllebæk, ved en mølledam ? ret
tæt på præstegården.

mvh

John