IP-adresse
Fra : lhm

Dato : 25-05-04 13:17

Hej
Håber ikke det er alt for OT, og jeg ved, at emnet har været drøftet før,
men jeg synes ikke, jeg fandt et endegyldigt svar.

Here goes: Hvordan "spores" en IP-adresse og hvor meget info kan man
egentlig finde ud fra den?

Jeg behøver ikke svar, der fortæller om alt det man kan finde ud af om mig.
Det ved jeg nemlig allerede

Lhm

Fra : John

Dato : 25-05-04 13:36

"lhm" <lhm@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egentlig finde ud fra den?
>
> Jeg behøver ikke svar, der fortæller om alt det man kan finde ud af om

Måske her: http://www.ripe.net/perl/whois

Alternativt kan du overveje Sygate Firewall (gratis). Den laver en fin log
med mulighed for who-is og backtrace:
http://www.snapfiles.com/get/sygatefw.html

Mvh John

---

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-05-04 14:44

"lhm" <lhm@virkerikke.dk> writes:

>Here goes: Hvordan "spores" en IP-adresse og hvor meget info kan man
>egentlig finde ud fra den?

Du kan i hvert fald finde ISP'en via whois-opslag.

Måske kan du også finde lidt info ved at søge på IP-adressen i et
news-arkiv eller tilsvarende steder.

http://ipadresse/ kan måske også sige en masse spændende ting,
hvis der er en webserver på adressen. Måske kan andre porte også
give interessante svar, men det skal man nok være lidt varsom
med (så man ikke bliver beskyldt for portscanning).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Alex Holst

Dato : 25-05-04 18:05