Hvad er forskellen????
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 25-05-04 10:42

Hej jeg har været inde på min udbyders supportside for at finde ud af hvordan
jeg lavede forbindelse til min database og fandt to forskellige. Den ene hedder
'ODBC' og den anden hedder 'ASP connection string'. Mit spg. er hvad er
forskellen? Umidelbart synes jeg at de ser meget ens ud....

Det her er 'ODBC':

<%
ConnString ="Driver=
{MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=xxx;UID=xxx;PASSWORD=xxx"
Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")
Conn.Open ConnString
sql = "select * from table
RS.Open sql, Conn, 1, 2
%>

Det her er 'ASP connection string':

<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=[viborgip_dk]
;UID=[viborgip_dk];PWD=[password];"
objConn.Open

objRS.Open "[QUERY]", objConn, 3,3
%>

<%
objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

Håber i kan hjælpe mig med af-mystifisere det.

--
Simon Moore Højer

Der er en skaber bag hver en kode...
Der er også en skaber bag vores klode!!!