Udskiftning af blæser på Golden Orb.
Fra : Jackster

Dato : 02-05-01 14:55

Hej Ng

Jeg har måske købt en brugt Golden Orb men har læst en masse om at den
lammer.

Den er købt i handel med flere ting.

Spørgsmålet er om jeg så ikke "bare" kan udskifte blæseren?

Hvis ja, hvilket mærke skal man så smide penge efter?

Er der nogen som kender størrelsen på den blæser?

/Jackster, Silkeborg

Fra : SuneF

Dato : 02-05-01 16:08

> Jeg har måske købt en brugt Golden Orb men har læst en masse om at den
> lammer.

Ja det kan jeg bekræfte ;(

> Spørgsmålet er om jeg så ikke "bare" kan udskifte blæseren?
> Hvis ja, hvilket mærke skal man så smide penge efter?

Jeg har bare puttet de gamle blæsere på fra de små kølere der fulgte med
processorerne.
Blæserne passer selvfølgelig ikke til ribben, men man er vel en handyman og
kan bruge lidt snorværk ;)

Om det sidder lidt skævt eller hvad spiller ikke den store rolle, bare der
kontinuerligt føres en frisk brise henover dem.

Det køler selvfølgelig ikke så godt som med de gamle 5000 rpm 20 cfm
blæsere, men det virker.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-05-01 17:13

Jackster skrev...

>Jeg har måske købt en brugt Golden Orb men har læst en masse om at den
>lammer.
>Spørgsmålet er om jeg så ikke "bare" kan udskifte blæseren?

Det er nok ikke let. Alternativt kunne du jo støjdæmpe Gorben med 7V
tricket(se min FAQ), og hvis den derefter ikke køler nok, så smæk en
standard 80 eller 120mm blæser i siden af kabinettet lige over CPU og
Gorb. Det giver en effektiv køling. Har selv kørt Celeron600@936Mhz med
en sådan opsætning.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jackster

Dato : 03-05-01 07:45

Køre du så også 7V tricket op 80 eller 120mm blæseren?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-05-01 07:52

Jackster skrev...

>Køre du så også 7V tricket op 80 eller 120mm blæseren?

Nej, det er ikke nødvendigt. Det er en Papst 120mm, og den støjer nada.

Fra : Lars - \(Hillerød\)

Dato : 03-05-01 06:18

Mon ikke man kunne mont. en 80mm blæser PÅ orben,
og evt. køre 7v-tricket ?

Bare en tanke

Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-05-01 07:55

Lars - (Hillerød) skrev...

>Mon ikke man kunne mont. en 80mm blæser PÅ orben,
>og evt. køre 7v-tricket ?

Hvis man kan lave en fandapter (http://www.overclockers.com/tips238/) der
passer på Gorben.

Fra : Jackster

Dato : 03-05-01 08:01

Okay!! Det ser lidt besværlig ud og det kan man vist ikke på en Golden Orb.

Fra : Jackster

Dato : 03-05-01 08:10

Det jeg ville skrive var, at det kan jeg vist ikke passe ind på min FC-PGA
cpu som sidder på en slot 1 ->FC-PGA konverter.

/Jackster

Fra : Jackster

Dato : 03-05-01 09:00

Jeg vil også gerne udskifte blæser i min psu. DEn blæser jeg skal have må
ikke lamme særligt meget.

Min størreste støjkilde i dag er nemlig min psu!

/Jackster

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-05-01 09:49

Jackster skrev...

>Jeg vil også gerne udskifte blæser i min psu. DEn blæser jeg skal have
>må ikke lamme særligt meget.

Køb en low noise Papst, eller lav 7V tricket på din PSU blæser.